Neuveriteľná história prvého virálneho videa

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Tušili ste, že vôbec prvé online virálne video bola… reklama?

Tí skôr narodení si badday.mpg určite pamätajú, ostatní si, prosím, pozrite toto majstrovské dielo.

Chlapa jeho pomalý počítač tak rozzúri, až ho úplne rozbije. (Ruku hore, kto také pozná z vlastnej skúsenosti. 😊)

Video sa šírilo svetom dávno pred tým, než sme tu mali nejaké rýchle internety. Bola to doba, kedy sa takéto veci ešte sťahovali a vypaľovali na CD-čka, poprípade preposielali e-mailom, vďaka relatívne malej veľkosti. Nebola ani iná možnosť – zakladatelia Youtube boli v tom čase ešte tínedžeri, drali lavice a o nejakom online videoportáli sa im ani nesnívalo.

Ale viete, že to bol v skutočnosti fake?

Presnejšie povedané, išlo o reklamu na americkú firmu Loronix, ktorá vyrábala kamerové a zabezpečovacie systémy. Video malo pekne natívne ukázať možné využitie ich sledovacích zariadení.

Nahrávali ho na CD-čká pribaľovaným ku kamerám už v roku 1995. Odtiaľ to niekto skopíroval a začalo sa samovoľne, vo veľkom preposielať e-mailami.

O 3 roky neskôr, v 1998, sa to dostalo do veľkých celonárodných staníc ako CNN, CNBC… A až potom sa tí autori vlastne dozvedeli, aký je z toho hit.

Joj, to museli byť také krásne časy. Robiť veci nie pre lajky, slávu a ocenenia na kreatívnych súťažiach, ale len tak, bez očakávaní, ako vtipné mini projekty. Video vraj museli točiť na dvakrát, pretože sa pri prvom pokuse všetci smiali.

No ale vidíte. Toto presne je čaro krásne spravenej natívnej reklamy = NIKOMU nevadí pozerať na nejaké promo. Že je to také dobré, že to ešte odporúča a zdieľa. Že sa na to pozerá dokolečka dokola. Koľko ste takej reklamy videli za posledný rok? 😊

Ja mám pre vás pripravených hneď niekoľko ďalších príkladov. V najnovšom videu si pozrite Top 5 najkrajších reklám ukrytých vo filmoch.

Ktorá je vaša najobľúbenejšia natívna reklama vo filme?

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️