Tento obrázok Jennifer Lopez mi LinkedIn zakázal
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Netrápte sa s náladou a rozmarmi algoritmov sociálnych sietí.
S Engeriom máte istotu, že vašu reklamu uvidia milióny čitateľov top slovenských médií presne v čase, keď vás, vaše produkty alebo služby budú hľadať.
A zaplatíte iba za tých, ktorí si na ňu aj kliknú. #reklama
—
Už ste sa niekedy trápili s algoritmami sociálnych sietí?
Že prečo máte malé dosahy, čo sa im nepáči, či ste náhodou neporušili nejaké pravidlá?
Tak ja vám to dnes konečne všetko prezradím! Na vlastnej skúsenosti, na obrázku, ktorý mi zakázal samotný LinkedIn.
Tento konkrétne to bol.
Aj keď teda slovo „zakázal“ je asi príliš silné.
On ho nezakázal, on ho ukázal presne 57-krát. Percentuálne vyjadrené, zobrazil ho menej ako 0,9 % zo všetkých mojich sledovateľov, ktorých som si roky poctivou mravčou prácou získaval.
Dôvod vám nepovie nikto, ale zo skúseností a vyjadrení iných špecialistov už viem, čo bol ten problém – skrátka na ňom bolo príliš veľa „nahoty“.
A keď algoritmy vyhodnotia, že ukazujete príliš veľa holého, tak vás prestanú zobrazovať. Už žiadne fotky v kraťasoch a tielkach! 🙂
Ale nielen to.
Potrestajú vás aj keď odkazujete „preč“: na vlastnú webstránku, alebo YouTube kanál, alebo Spotify podcast… No hocikam inam mimo konkrétnej sociálnej siete, lebo tam z toho nič nezarobia.
Potrestajú vás aj keď používate zakázané slová. Pandémia, hoax, Putin… Ja neviem, oni to, samozrejme, nikomu neprezradia, lebo by to potom ľudia obchádzali.
Na Facebooku vás potrestajú, keď prispievate video (na Facebooku). Kde sú tí guruovia, ktorí ešte pred 5 rokmi tvrdili, že o 5 rokov bude na FB 80 % všetkého obsahu video?
„Potrestajú“ vás a znížia organický dosah, keď ide zimné obdobie a potrebujú viac priestoru na zobrazovanie platenej reklamy.
Alebo keď sa len nejaký programátor kdesi na opačnej strane zemegule zle vyspí a omylom posunie desatinnú čiarku.
Alebo keď tú sociálnu sieť kúpi nejaký šialený miliardár a začne všetko meniť ako sa mu zapáči. Možností je tisíc, každá sociálna sieť má niečo vlastné. Môžete byť hocikto – populárny YouTuber, najsledovanejšia Slovenka na Instagrame, známy lekár… Ešte aj prezidenta najmocnejšej krajiny na svete, samotného Donalda Trumpa, Twitter vyhodil a zablokoval mu účet. Skrátka NIKTO nie je chránený.
Vy si dáte tu námahu, premýšľate, tvoríte, editujete a optimalizujete svoj príspevok, pokojne aj hodiny. A oni vás potom takto pekne potýrajú.
Už toľkokrát sa mi také stalo, že som si normálne na tú bolesť aj zvykol.
Aby ma náhodou niekto nepochopil nesprávne – nepíšem to, že by som tu chcel vyplakávať.
Píšem to preto, aby som vám zas a znova zopakoval, že nemáte stavať svoj dom na prenajatom pozemku.
Práve preto NEVERTE sociálnym sieťam, nespoliehajte sa, že vám niekedy dajú hocičo len tak, zadarmo, a už vôbec na nich nestavajte svoj biznis.
Omnoho lepšie spravíte, keď si premyslíte, ako tých ľudí dokážete motivovať, aby chodili k vám priamo (na web), aby vám dali e-mail (a vy im posielali parádne newslettre), telefónne číslo (a vy si spravili nejakú WhatsApp skupinu), stali sa členmi komunity. A potom im to zakaždým pripomínajte.
Bude ich síce omnoho menej, ale aj kvalita bude úplne inde, aj tie výsledky budú 100 a 1.
Ak vás zaujímajú konkrétne detaily, pustite si podcast dvoch najsledovanejších Slovákov na LinkedIne. Do detailu sme rozobrali, prečo ani jeden jediný sledovateľ nie je váš, aj ako z toho vyťažiť čo najviac.
Užite si.
—
Mimochodom, ja som sa nedal odradiť a prispel som ten príspevok s J-Lo znova. Ten istý text, akurát s trochu iným obrázkom.
A zrazu mal 50-násobne lepšie čísla.
Aspoň máme dôkaz, že algoritmom zjavne vadia nohy, obnažené prsia sú v pohode. 🙂
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️