Obrázok, ktorý rozdelil internet

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Fakt záleží nielen čo a ako, ale aj kde komunikujete, aký prvý dojem zanecháte. Veď hneď uvidíte.

Ak chcete zanechať ten najlepší prvý dojem, potom vyskúšajte reklamu na weboch kvalitných, vysoko navštevovaných domácich médií. Vďaka Engerio budú aj Vás, Vaše produkty a služby, odporúčať priamo medzi redakčným obsahom. #reklama

Prosím vás, dobre si pozrite nasledujúci otázok a odpovedzte: Akú farbu vidíte, že majú tieto tenisky na obrázku?

Sú podľa vás šedo-tyrkysové? Alebo vidíte bielo-ružové?

Správnu odpoveď vám nechám na konci tohto newslettra.

Nech už však patríte do ktorejkoľvek skupiny, skúste sa teraz spýtať piatich ľudí vo vašom okolí – rodiny, kolegov, spolužiakov, kamarátov, akú farbu vidia oni? Ja vám totiž garantujem, že minimálne jeden, ale skôr dvaja či dokonca traja z nich uvidia inú kombináciu ako tú, ktorú vidíte vy.

Ako je to možné, pýtate sa?

Pravda je taká, že my všetci vidíme farby trochu odlišne (lebo oko je komplikovaný orgán) a do toho nášho rozhodovania vstupuje veľa premenných, zvlášť hra svetla a tieňov. Niečo podobné ako táto plechovka Coca-Coly.

Tú tiež vaše oči vidia jasne červenú, ale v skutočnosti tam nie je červená vôbec, ani malinký kúsoček. (Pokiaľ mi neveríte, len si priblížte obrázok).

Čo je však rovnaké pre všetkých je to, akú veľkú rolu hrá svetlo a prvý dojem pri nákupnom rozhodovaní zákazníkov.

Práve preto supermarkety starostlivo nasvecujú šunky, lebo podľa odtieňu ružovej vnímate čerstvosť, a podľa toho nakúpite (alebo aj nie).

Rovnako to platí pre ovocie či zeleninu. Keď vyzerajú čerstvo, zdravo a sú lacné, nadobudnete pocit, že všetko v tom obchode bude čerstvé, zdravé a lacné.

Predajcovia automobilov umiestňujú nablýskané a krásne nasvietené modely v tej najvyššej výbave čo najbližšie k vstupu do showroomu. Okrem skvelého prvého dojmu si vás zároveň nenápadne kotvia – lebo po takomto zážitku všetko ostatné, čo v tej predajni uvidíte, bude pre vás lacnejšie, dostupnejšie, výhodnejšia kúpa.

Klenotníctva sa starostlivo hrajú s bodovými svetlami, aby tie diamanty a šperky žiarili a všetko ostatné bolo pri nich v tieni.

Obchody s nábytkom (čau, IKEA) zase používajú tlmené svetlá, nech vytvoria všetky tie príjemné pocity, keď sedíte doma na gauči, s vínkom a svietia vám pri tom len sviečky.

Predajne s oblečením už celé dekády používajú také tie špeciálne zrkadlá, v ktorých vyzeráte o trošičku štíhlejšie (ale už nie príliš, nech to zákazník neprekukne). Vy sa sami sebe budete viac páčiť, ani Instagramový filter k tomu nepotrebujete, skôr si to kúpite.

A mňa osobne najviac prekvapilo a pobavilo zistenie, prečo (takmer) všetci výrobcovia hodiniek, veľké prestížne exkluzívne značky, ich ukazujú v reklame s tým istým časom – 10:09.

Všimli ste si to niekedy? Viete prečo?

Veru, marketéri v reštauráciách, hoteloch, galériách, salónoch krásy i bežných obchodoch. Oni všetci dobre vedia, že čo oči vidia, tomu srdce uverí, to peňaženka nakúpi.

Tak na to myslite pri predaji svojich produktov a služieb aj vy.

Nie nadarmo sa hovorí, že nikdy nedostaneš druhú šancu urobiť prvý dojem. 🙂

—-

Správna odpoveď: Tenisky sú ružovo-biele.

Nechce sa mi tomu veriť.

Nechápem, ako niekto na tejto planéte tam môže vidieť ružovú či dokonca bielu. Ale také nevyspytateľné sú naše mozgy. Veď, aha, celý neuromarketingový kurz o tom máme.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️