Ako zabiť 101 múch jednou ranou? Predsa reklamou!
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Aj dnešný skutočný príbeh je ukážkou toho, ako fakt veľmi dôležitá je uveriteľnosť komunikácie.
Uveriteľnosť vašich reklám určite zvýšite, ak ju budú odporúčať tie najprestížnejšie slovenské médiá. Pekne natívne, medzi iným redakčným obsahom.
Vďaka odporúčacím oknám Engerio to všetko môžete spraviť rýchlo a efektívne z jedného miesta. #reklama
—
Čo myslíte, je falošná reklama zlá, keď sa použije na dobrú vec?
Bolo to ešte v 80. rokoch, keď federálna polícia, známa aj ako US Marshals, prišla na efektívnu taktiku zatýkania, ako dostať za mreže kriminálnikov, ktorých nevedeli chytiť.
Princíp ich ľsti, s kódovým označením „Operácia Vlajková loď“, bol jednoduchý – vytvorili fiktívnu televíziu, Flagship International Sports Television, a zoznam približne 3000 hľadaných zločincov.
„Vedenie telky“ potom všetkým tým hľadaným ľuďom rozposlalo na ich posledné známe adresy list, v ktorom tvrdili, že získali dva voľné lístky na zápas amerického futbalu Washington Redskin proti Cincinnati Bengals, hrajúceho sa 15. decembra 1985. Práve v ňom sa malo rozhodnúť o tom, kto postúpi do play-off.
Zároveň v tom čase boli „červenokožci“ mimoriadne populárny tím – všetky ich domáce zápasy boli vypredané, lístky sa nedali zohnať a čakačka na sezónne permanentky sa počítala v rokoch. Je teda jasné, že výhra to bola lákavá.
„Výhercovia“ tiež boli pozvaní na predzápasové pohostenie do kongresového centra v meste. A aby toho nebolo málo, všetci sa mohli zúčastniť tomboly o ďalších 10 sezónnych permanentiek a hlavnú cenu – kompletne preplatený, týždeň trvajúci výlet na finále amerického futbalu Superbowl.
Bolo to celé také presvedčivé, takú reklamu tomu robili, že právnik miestnej televízie, ktorá bola skutočným držiteľom vysielacích práv, išiel na políciu podať protest s tým, že Flagship International porušuje autorské práva. 🙂
Zo všetkých 3000 pozvaných ľudí nakoniec 167 odpísalo, že sa zúčastnia.
V tom kongresovom centre ich však v skutočnosti čakalo 166 policajtov prezlečených za čašníkov, uvádzačov, zásobovačov, upratovačov, údržbárov. 1,5 mesiaca sa na svoju rolu pripravovali, nech vyzerajú prirodzene, nech nič nepokazia. A velitelia, ktorí mohli byť mediálne známi, boli oblečení ako indián či kura.
Vyplatilo sa, podarilo sa im vytvoriť skvelú atmosféru.
Policajti prestrojení za fanúšikov držali v ruke redskiňácke balóniky, spievali chorály, v televízoroch púšťali zostrihy zo zápasov. Hostia, celí nadšení a vysmiati, si s nimi robili fotky, nevediac že to najväčšie prekvapenie ich ešte len čaká. Policajtky prezlečené za roztlieskavačky sa s nimi zase objímali, aby zistili, či náhodou nemajú pri sebe zbrane.
No a keď už všetkých mali na jednom mieste, stačilo zvolať heslo „prekvapenie“ a dovnútra napochodovali kukláči a všetkých spútali. 🙂
Akcia, ktorá stála 22 000 dolárov, dopadla mimoriadne úspešne – zatkli 101 hľadaných zločincov.
Kým priemerný rozpočet na jedno zatýkanie (vidíte, ešte aj na také veci sa tvoria plány a rozpočty) bol v tom 1985 takmer 1300 dolárov, tu ich to hromadne nestálo ani 220 na osobu.
Navyše organizátori na akciu pozvali redaktorov z televízie CBS a novín Los Angeles Times, aby to zažili na vlastnej koži, aby natočili a napísali oslavné reportáže, aby rozdistribuovali posolstvo miliónom ďalších ľudí.
Dodnes sa o nej na Wikipédii píše ako o jednom z najlepších, najúspešnejších policajných záťahov v histórii federálnej polície.
Nebolo to čestné, klamali im pre dobrú vec. Vám v biznise, v reklame a celkovo v živote odporúčam presný opak – konať vždy čestne a pravdivo.
Ale aspoň vidíte, čo sú schopní tí vaši zákazníci spraviť, keď do svojho marketingu dáte kúsok súťaženia, napätia, zábavy, lákavú odmenu. 🙂
Majte skvelý týždeň.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️