Ten najslávnejší billboard všetkých čias

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Tie dva billboardy, o ktorých vám dnes napíšem, majú jedinú chybičku krásy, malinkú. Také sa podaria asi tak raz za 100 rokov. 🙂

Ak chcete v propagácii svojich produktov a značiek hrať na istotu, že vašu reklamu uvidia milióny očí, že si kliknú, vyskúšajte odporúčacie okná Engerio. #reklama

Hollywood bol od svojho založenia úzko prepojený so zábavným priemyslom.

Vďaka skvelej klíme tu začali vznikať nahrávacie štúdiá, jeho ulice sa plnili nádejnými hercami, režisérmi, producentmi, a vlastne všetkými, ktorí chceli žiť svoj americký sen. Oblasť sa formovala, pozdĺž bulvárov tu rástli hotely a apartmány inšpirované filmovými príbehmi… Nuž, čo by to bolo za šikovných podnikateľov, ktorí by na tom nechceli zarobiť?

Harry Chandler, vydavateľ Los Angeles Times, sa tu rozhodol investovať do rozvoja luxusných nehnuteľností. Mal byť pre bohatých ľudí, influencerov, investorov a developerov. Mal byť blízko ruchu veľkomesta, ale stále ponúkať pokoj, oddych a súkromie jeho obyvateľom.

No a preto, aby mali nejakú parádnu reklamu, ktorá by dávala tento pocit prémiovosti, ktorú by bolo vidieť doširoka doďaleka, ktorá by sa vynímala v tlači (televízia ešte neexistovala), postavili na úpätí obrovský drevený nápis.

Tie písmená ešte obohnali 4000 žiarovkami, ktoré blikali v postupnej sekvencii HOLLY WOOD LAND, nech ho vidieť aj v noci, nech vám pokojne aj oči vypáli. To všetko bolo dlhé roky pred tým, ako v Las Vegas zasvietil vôbec prvý neónový banner.

Nápis sa nad mestom mal týčiť len 1,5 roka, kým to všetko nepredajú. Kto mohol vtedy len tušiť, že tam ostane dodnes, že sa dokonca stane chránenou kultúrnou pamiatkou?

Nebolo to však bez zmien. V dôsledku Veľkej hospodárskej krízy sa v Hollywoode zastavila výstavba nehnuteľností a s ňou aj pravidelná údržba obrieho billboardu. Vplyvom počasia sa niektoré písmená zrútili, iné vandali podpálili, alebo ich vtipkári prerobili tak, že tam svietilo Hollyweed. No a istú dobu uvažovali aj o jeho odstránení. 

Za jeho záchranu sa angažoval samotný Hugh Hefner, zakladateľ časopisu Playboy. Zorganizoval charitatívnu zbierku, v rámci ktorej rozpredal jednotlivé písmená za 27 700 dolárov, teda približne 130 000 dolárov dnes. Nový nápis bol síce rovnako veľký, ale už bol zhotovený z kovu a podopretý oceľovou konštrukciou.

Od roku 2000 ho už aj non-stop monitorujú kamery, súkromná bezpečnostná služba, za porušenie hrozia mastné pokuty. Do mesta totiž láka desiatky miliónov turistov ročne, tak nech majú peknú fotku! 🙂

To nie je zlé na otravný svetielkujúci billboard, čo poviete?

Ak sa Vám tento príbeh páči, potom knihu Neznámych príbehov úspešných značiek budete milovať. Nájdete tam aj jeho plnú, detailnejšiu verziu.

A ak chcete vedieť, aký je ten najslávnejší, najvylepovanejší billboard v histórii Česka a Slovenska, potom si určite pozrite naše najnovšie video na YouTube.

Tipnem si, že aj vy sami ste ho mali doma nalepený, dokonca ste to to spravili zadarmo!

Vidíte, a vraj reklama je otravná!

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️