Slávny experiment: Koľko krásnych vecí v živote prehliadame?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Počuli ste už o tom slávnom experimente Washington Post, jedných z najrešpektovanejších novín na svete, s Joshua Bellom, jedným z najrešpektovanejších huslistov na svete?

9.januára 2007 večer koncertoval Bell v majestátnej symfonickej sále v Bostone. 1700 miest, 100 dolárov bola priemerná cena lístka, a aj tak bolo beznádejne vypredané. Vážna hudba vôbec nie je out.

Zaujímavé však bolo, že o tri dni neskôr sa rozhodol hrať v úplne inom čase na úplne inom mieste.

Na metro stanici vo Washingtone DC počas rannej špičky, keď sa ľudia ponáhľali do práce, školy, za povinnosťami.

Nemal síce oblečený smoking, nerobili jeho vystúpeniu žiadnu reklamu, nemal tam so sebou celý zbor.

Ale stále to bol ten istý umelec, stále držal v ruke tie isté husle, ručne vyrobené samotným Antoniom Stradivariusom (ich odhadovaná suma je 3,5 milióna dolárov), stále zahral ten istý 43 minútový koncert.

Týmto testom chceli spoločne vyskúšať, či jeden z najlepších novodobých umelcov dokáže upútať pozornosť ľudí bez ohľadu na to, kde predvádza svoj talent, svoje rokmi vydreté schopnosti.

Či krásny produkt dokáže upútať pozornosť ľudí bez ohľadu na to, aký má obal.

Nuž, tipnite si, ako dopadli?

Vy už určite tušíte, že zle. 😊

Žiaden šťastný koniec sa nekonal, škaredé káčatko sa nestalo kráľovnou plesu.

Presnejšie povedané, 1097 ľudí prešlo okolo, ale iba 7 z nich sa zastavilo, aby si ho vypočulo aspoň na minútu.

27 ľudí, ponáhľajúc sa ďalej, mu do klobúka hodilo 32 dolárov.

Veru tak. Ani raz, ani na jedinú sekundu, nevytvorilo sa čokoľvek, čo by sa dalo popísať slovom „dav“. Veď sa sami presvedčte, natáčali to všetko na skrytú kameru.

Au.

Pre Washington Post to bola perfektná reklama, spustila sa okolo toho obrovská diskusia.

Autorovi vyniesol tento experiment Pulitzerovu cenu.

No, a čo z toho vyplýva pre nás všetkých?

Pokiaľ ste marketéri a obchodníci, tak aspoň zas a znova vidíte, aký dôležitý je obal, imidž, priestor a čas, v ktorom a kedy komunikujete.

Zas a znova vidíte, že neplatí, že vám stačí kvalitný produkt, že potom sa všetko ostatné vyrieši samo, zvirálnie, ľudia si k tomu nájdu cestičku. V 2014 koncert zopakovali, tentokrát ho už ale verejne oznámili. No a na tej stanici sa priam nedalo pohnúť. Vy potrebujete reklamu, aj keby ste boli tí najlepší huslisti na svete.

Zas a znova vidíte, že nielen značka, ale aj cena je nositeľom prémiovosti. Ľudia si nevážia, čo majú zadarmo, preto som sa aj rozhodol môj najnovší kurz time managementu spoplatniť. Verím, že paradoxne tým, že ho spoplatním, reálne pomôže viac ľuďom.

Zas a znova vidíte, že marketing ≠ reklama. Distribúcia, cena, produkt a nakoniec aj tá komunikácia, je to, ako taký stôl so štyrmi nohami. Ak bude čo i len jedna pridlhá, alebo prikrátka, bude sa kývať.

To po prvé.

Po druhé, a to už nechám na zodpovedanie vám všetkým, dokážu si ľudia pri všetkých tých technologických vymoženostiach ešte vôbec všímať krásu všedného dňa?

Koľko priam zázračných vecí okolo nás prehliadame len preto, lebo sme zaneprázdnení povinnosťami, sledovaním sociálnych sietí, mobilmi?

Španielsky mobilný operátor Movistar mal k tomu kedysi takéto krásne reklamy. Fakt musí byť niečo vo veľkom neporiadku, keď firmy platia peniaze, aby vám povedali, že nemáte používať ich produkty. 😊

Veľmi ma potešíte, keď mi napíšete, aké metódy používate vy, aby ste sa stihli zastaviť, nadýchnuť a navnímať?

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️