Zaplatili by ste za pár kúskov ovocia 100 eur? Zaplatili.

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Dám vám ťažkú otázku, sústreďte sa: Zaplatili by ste za pár desiatok kúskov ovocia (melónu, bobuliek hrozna, ananásu, jahôd) v čokoláde 100+ eur?

Jasné, že nie, veď si to na kdejakom trhu kúpite za desatinu ceny. Čo je to za divnú otázku?!

A zaplatili by ste 100 eur za to, aby ste prekvapili niekoho blízkeho vo výnimočnej situácii, prípadne sa poďakovali superdôležitému klientovi?

Jasné, že áno! Je to predsa prejav lásky, vďaky, uznania. Je to ukážka, ako veľmi vám na tom druhom záleží. Čo je to za divnú otázku?!

Veru tak, tých 100 eur, za ktoré si kupujete chutné kytice, nie je hodnota ovocia.

Je to hodnota momentu, keď to obdarovanej osobe prinesiete, keď sa jemu/jej rozžiaria oči a úsmev.

Preto kedykoľvek si budete lámať hlavu, že predávate príliš draho, že klienti vaše ceny neakceptujú, že vás tlačia do nezmyselných zliav, presne vtedy si spomeňte na Chutné kytice.

Tento kúsok ovocia omočeného v čokoláde, zapichnutého špajdľou do kapusty uloženej do lacného detského vedierka z Hornbachu vygeneruje viac ako 500 tisíc eur ročne, len v Bratislave a okolí.

Namiesto predbiehania sa, kto ponúkne väčšiu zľavu (to nie je umenie, zľavniť dokáže aj študent na strednej škole), vám radšej odporúčam zamyslieť sa, akú hodnotu svojim klientom ponúkate?

Aký veľký problém pre nich riešite?

Potrebujú sa lacno a rýchlo najesť? Vtedy im postačí aj bageta zo stánku na stanici. 

Príde im dôležitá biznisová návšteva zo zahraničia? Alebo chce chlapec požiadať svoje dievča o ruku? Vtedy budú chcieť luxusnú reštauráciu s výhľadom na mesto a živou klavírnou hudbou v pozadí.

Vy sami sa seba spýtajte. Keby vás obvinili z vraždy a hrozilo by vám doživotie, akého by ste chceli právnika? Toho lacného, prideleného štátom alebo tú najväčšiu kapacitu v celej krajine?

Tak presne podľa toho nastavujte cenu.

Nemusíte ju znižovať.

Musíte doručiť hodnotu, pri ktorej si klient povie, že je to skvelá kúpa.

Držím palce!

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️