Reklama taká úspešná, že tvorcovia by za ňu klientovi mali zaplatiť
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
VAROVANIE: Pieseň v tomto e-maile si vypočujte, iba ak akceptujete riziko, že ju po zvyšok dňa už nepustíte z hlavy! Je pondelok, chcem vám naštartovať krásny týždeň.
Vo svete reklamy býva bežné, že značky využívajú prácu umelcov a popularitu ich diel vo svojich kampaniach.
Ale je až neuveriteľné, keď práve takéto spolupráce potom vystrelia tých umelcov na vrchol slávy!
Dnešný príbeh začal ešte v roku 2015, kedy newyorské duo Handsome dancer (Pekný tanečník) vydalo pesničku „CoinciDance“, odvodené od anglického slovíčka coincidence = náhoda. V klipe zároveň vtipne „tancujú“ – mykajú ramenom do rytmu.
Vydali ju v júni, mal to byť hit, avšak na svoju skutočnú slávu si ešte musel počkať ďalšieho 2,5 roka. Vtedy sa totiž Škoda Taiwan rozhodla využiť ju na propagáciu svojho najnovšieho modelu Rapid.
Slogan automobilky „Simply clever“ vraj znie podobne ako na Taiwane fráza „just dance“, nuž bolo to akési znamenie. Kreatívci sa spojili s autormi, jemne upravili text a nahrali reklamu, ktorá sa úplne vymyká akýmkoľvek štandardom v auto-moto segmente.
Spevácke duo Kiki a Čuču sa v nej úplnou náhodou stretne na streche parkovacieho domu. Tam zistia, že obidvaja tancujú rovnako, aj šoférujú to isté auto. Veď si pozrite, prenádherný song.
No, a viete, aký bol výsledok?
Ľudí to chytilo za srdcia, pôvodná pieseň i tá upravená do reklamy sa stali megahitmi, celonárodnou mániou. Zrazu všetci všade na sociálnych sieťach mykali ramenami, vrátane starostu 2,5 miliónového Taipeia.
Za dva týždne len na YouTube nazbierali spolu viac ako 14 miliónov videní a získali viac ako 39 tisíc výrazne pozitívnych komentárov. Aspoň tak tvrdí prípadová štúdia, takže berte s rezervou. Ale faktom je, že reklama bola jedným z najsledovanejších videí roka, zasiahla viac ako 60 % celej populácie a okrem iných s ňou vyhrali aj bronzového leva v Cannes.
No a taký detail nakoniec – predaje Rapid Spaceback hneď ďalší mesiac narástli štvornásobne. Aká coincidance!
Nuž vidíte, nielen kvôli peniazom sa oplatí spolupracovať so zadávateľmi. Zaplatia kreatívu, distribúciu a vy môžete vystreliť do nebies.
Uznajte, nemáte hneď o trochu krajší deň?
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️