Ako výrobca piva vytvoril jednu z najpredávanejších kníh všetkých čias?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Trápite sa s tým, čo komunikovať, pretože na trhu máte veľa konkurentov, ktorí ponúkajú podobný produkt za podobnú cenu?

Tak skúste predávať pivo. 😊

Dnešný príbeh je však ďalšou ukážkou, že všetko sa dá. Stačí mať otvorené oči a vytvárať taký kvalitný obsah, že by ľudia zaň boli ochotní aj platiť.

Všetko to pritom začalo nevinnou hádkou a chlapskou márnomyseľnosťou. 😊

Vtedajší riaditeľ pivovaru Guinness, Hugh Beaver, sa na poľovačke nevedel s kamarátmi zhodnúť, ktorý vták lieta najrýchlejšie. Odpoveď hľadali v rozličných zdrojoch a knihách, až zistili, že neexistuje.

Beaver sa zamýšľal, koľko takýchto zbytočných krčmových debát ich zákazníci každý deň vedú. Ak by existoval nejaký hodnoverný zdroj s odpoveďami, mohol by to byť výborný marketingový nástroj.

V roku 1954 oslovil istých bratov McWhirterovcov, ktorých firma sa venovala overovaniu faktov a skutočností, nech mu napíšu takúto knihu rekordov. Pracovali tvrdo – 13 hodín denne, vrátane víkendov a sviatkov. Po náročnej trojmesačnej práci bola na svete prvá edícia slávnej Guinnessovej knihy rekordov.

Prvých 1 000 výtlačkov rozdali zadarmo do barov a krčiem v Írsku a Anglicku.

To ešte nikto z projektu nemal tušenie, že stál pri zrode jednej z najpredávanejších a najviac uznávaných kníh na svete.

Ohlasy totiž boli také dobré, že do redakcie sa rozhodli prijať viac zamestnancov a rozšíriť obsah. Začali knihu predávať a za najbližších 6 rokov predali pol milióna výtlačkov. Do roku 1974 predali ďalších 23 miliónov kópií a sami sa tak zapísali do knihy ako najpredávanejšia kniha (na ktorú sa vzťahovali autorské práva) všetkých čias. Dodnes vyšla kniha v 23 jazykových mutáciách v 100 krajinách, obsahuje viac ako 53 000 rekordov a predalo sa 130 miliónov kópií.

Guinnessova kniha rekordov je výbornou ukážkou toho, že keď vytvoríte kvalitný hodnotný materiál, ľuďom vôbec nevadí, že je to reklama. Práve naopak, ešte vám za ňu budú ochotní aj zaplatiť.

Svoje šance na úspech výrazne zvýšite, ak si na tvorbu nájdete odborníkov – novinárov či redaktorov. Takých, ktorí už majú skúsenosti, vedia, čo ľudí zaujíma a dokážu im to podať pútavou formou. Beaver tiež nečakal, že jeho kolegovia (výrobcovia piva) sa stanú z noci do rána profesionálnymi žurnalistami.

Pokiaľ si myslíte, že je to celé len náhoda, výnimka potvrdzujúca pravidlo… Tak myslite znova. 😊

Presne toto isté je tiež príklad tých najslávnejších cyklistických pretekov na svete – Tour de France. Ani za nimi nebol žiaden grandiózny plán spropagovať Francúzsko.

Kdeže, obyčajná reklama, pokus športových novín, ako zvýšiť predaje. Naviac neuveríte, čo to spravilo s ich konkurenciou.

Držím palce, 

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️