Nikdy nedostaneš druhú šancu urobiť prvý dojem

Toto je článok zo zákulisia tvorby knihy: Neznáme príbehy úspešných značiek

Prihláste sa a my vám dáme vedieť, keď bude kniha hotová:

Človek by si myslel, že knihu máte hotovú vtedy, keď v nej napíšete poslednú bodku.

Prezradíme vám, že keď sa vám také stane, tak si môžete zablahoželať, lebo presne v tom momente máte hotových tak 20 % všetkej práce. 🙂

Minimálne, čo sa týka našich 52 Neznámych príbehov úspešných značiek. Pretože aj keď máme všetky texty hotové, veľmi skoro sme prišli na to, že to v tomto prípade nebude stačiť.

Všetky tie príhody by totiž boli neúplné, ak by sme k nim nepridali aj obrázky. Pretože darmo vám budeme vysvetľovať, prečo pôvodná fľaška Coca-Coly bola podobná konkurencii a firma ju musela zmeniť, keď si ju nebudete vedieť predstaviť. Darmo vám budeme hovoriť, ako žralok z filmu Čeľuste takmer zničil Spielbergovi jeho kariéru, keď neuvidíte, ako vyzeral. A darmo budeme vysvetľovať, prečo ľudstvo potrebovalo dezinfekciu, keď neuvidíte, ako lekári chodili oblečení do roboty. Skrátka, jeden obrázok je hoden tisíc slov.

A tak sme zistili, že potrebujeme ilustrátora. Akurát to malo jeden háčik: žiadneho sme nepoznali. 🙂

Tak čo s tým?

L: No, to je jednoduché, začali sme ho hľadať. Oslovili sme zopár takých, ktorí ilustrovali iné knihy, dostali sme na nich odporúčania a páčila sa nám ich práca. Avšak buď nemali čas, alebo boli ich ceny mimo našich možností.

F: Našťastie, ja v rámci psychohygieny chodím s deťmi na hodiny keramiky. A tam som po týždňoch skúšania a hľadania úplnou náhodou zistil, že naša milá vedúca kurzu, Ukrajinka Alina, vie aj pekne kresliť, aj má čas, aj z toho nezbankrotujeme.

Vidíte, preto stále vravím, že je dôležité hlavne začať a problémy riešiť počas jazdy, keď nastanú. V tom momente vám zrazu začne život hádzať možné riešenia, že sa o ne budete priam potkýnať.

L: A ďalší problém bola obálka. Každá kniha predsa musí dobre vyzerať, pretože nikdy nedostaneš druhú šancu zanechať prvý dojem. Chceli sme, aby knihu vystihovala.

F: Veru, a tu naše predstavy boli odlišné ako olej a voda. Ja som veľmi túžil mať nejakú peknú koženú obálku ako z Nekonečného príbehu, dodnes som presvedčený že by sa hodila perfektne. Ale ty zjavne nie. 💔

L: Ja som mala trošku iné predstavy, ale vlastne som ich ešte vtedy nevedela presne pomenovať. Išli sme do tlačiarne, nech nám poradia s výberom, čo bude najlepšie, čo koľko stojí, aké máme možnosti.

F: Áno, na ten zážitok nezabudnem, kým budem žiť. Toľko vzoriek nám na stôl vyložili, že som sa cítil ako v drogérii, kde vám po treťom ovoňaní parfumu všetko vonia rovnako. Frustrovaný som odtiaľ odchádzal.

L: Ale aspoň sme odišli s pocitom, že nám vyrobia naozaj čokoľvek, len musíme mať presnejšiu predstavu. A tak nastali dlhé mesiace návrhov a pokusov. A stále sme tápali.

F: Veru, boli sme trochu zúfalí, a začali sme hľadať aj cez inzeráty na internete…

L: Nakoniec som uprosila kamaráta a bývalého kolegu Lukáša, ktorý poslal dva návrhy, jemne sme jeden z nich upravili, a voilà, mali sme obálku.

F: No vidíte, a preto znova zopakujem, že problémy sa vždy aj samé vyriešia, hlavne začnite!

Pekný deň.

Filip a Lenka

Neznáme príbehy úspešných značiek

Už ste sa niekedy zamýšľali, prečo máme denne chodiť 10 000 krokov, zásnubný prsteň býva diamantový (a nie smaragdový alebo rubínový) a Santa Claus je červený?

Prečo IKEA nemá žiadne okná, ale ponúka superlacné jedlá a detský kútik zadarmo?

Objavte neznáme príbehy 52 úspešných značiek!

Dajte mi, prosím, vedieť, keď bude kniha hotová (a pošlite mi k tomu aj bonusy):