Zakladateľa KFC odmietli 1009 krát!

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Viete, aká je tá najlepšia investícia, ktorú kedy môžete urobiť? Do seba, do vzdelania. Pretože čím viac viete, tým lepšie rozhodnutia spravíte, tým vyššiu hodnotu vygenerujete, tým viac peňazí zarobíte (a aj lepší pocit zo seba budete mať). Posuňte sa na vyšší level a prihláste sa na polročné štúdium Digitálnej Univerzity. Všetko o marketingu sa tam dozviete od špičkových lektorov, a mňa. 🙂 Teším sa na Vás. #reklama

Tipnite si, koľko jobov vyskúšal Harland „Colonel“ Sanders, ten biely bradatý deduško v logu KFC?

VEĽA!

Ten úplne prvý nechcene „získal“ už ako päťročný, keď mu zomrel otec. Mama chodila do dvoch prác zarábať peniaze, nuž malinký Harland musel variť a starať sa o svojich dvoch ešte mladších súrodencov.

Keď mal 12 rokov, odišiel zo školy, z domu a pracoval na farme.

V 15 sa presťahoval a zmenil robotu – bol vodičom električky.

Už ako 16-ročný sa prihlásil do armády, odkiaľ ho vyhodili.

Tak sa zamestnal ako robotník železnice, ale aj odtiaľ ho vyhodili, lebo sa pobil s kolegom.

Počas zamestnania študoval právo, chcel byť právnikom, ale aj tam sa pobil, tentokrát rovno v súdnej sieni. Musel sa teda vrátiť k mame, veľká potupa.

Ďalej pracoval ako poisťovák. Ale hádajte čo? Vyhodili ho aj odtiaľ, za neposlušnosť.

Tak si založil firmu prevádzkujúcu trajekty, ktorú neskôr predal a dal sa na výrobu lámp. Avšak konkurencia bola lepšia, kvalitnejšia, tak aj tú zavrel.

Potom robil obchodníka pre Michelin, toho slávneho výrobcu pneumatík. Ale aj o tento flek prišiel, tentokrát lebo zatvorili celú fabriku v New Jersey.

Odtiaľ išiel makať ako prevádzkar na pumpe. Využil tam svoje kuchárske zručnosti, ktoré si cibril už od detstva. A blikol mu nápad na nový biznis – predávať obedy hladným pocestným. A práve tam prišiel prvýkrát s receptom na vyprážané kurča.

V 40 si kúpil motel, otvoril vlastnú reštauráciu, ale bol tam požiar a biznis skončil v troskách.

Tak to postavil znovu, ale prišla 2. svetová vojna a on zase zavrel.

Po vojne opäť otvoril, aj sa mu chvíľu darilo, ale potom otvorili neďaleko veľkú medzištátnu diaľnicu a on stratil väčšinu hostí.

Sanders mal 65 rokov a bol úplne na mizine.

Mal už ale aspoň recept, široko-ďaleko vychýrený. A tak v 65. rokoch, už na dôchodku, sa pokúsil o vybudovanie franšízovej siete.

Chodil autom (aj v ňom spával) od reštaurácie k reštaurácii po celých Spojených štátoch a Kanade. Zamestnancom robil prezentácie, navaril, dal ochutnať… A keď sa im páčilo, dohadoval podmienky. Tomu sa hovorí content marketing! 😊

Rozbeh mal však veľmi ťažký, vraj ho odmietli až 1009 krát pred tým, ako prvá reštaurácia súhlasila.

1009 krát!

(Viete si predstaviť, že by ste pokračovali po čo i len 10 – 20 zamietnutiach? Dajte mi vedieť.)

Neuveriteľnú výdrž musel mať ten chlap.

Tej reštaurácii, čo do toho šla, sa hneď prvý rok obrat strojnásobil. No a z toho nárastu až 75 % bolo práve to vyprážané kurča.

Chýry o tomto biznisovom úspechu sa rozniesli rýchlo. Už Sanders nemusel toľko presviedčať a dobíjať sa, už sa mu zákazníci (= iné reštaurácie) sami od seba ozývali!

Prešlo 10 rokov a deduško KFC mal len v Severnej Amerike viac ako 600 franšíz. V 75. rokoch to všetko predal za (iba) 2 milióny dolárov a išiel do zaslúženého dôchodku.

Ufff… Tak to je príbeh.

Ale aspoň vidíte, že nech máte koľkokoľvek rokov, nemusíte mať pocit, že vám ušiel vlak, že ste niečo zmeškali.

Ani sa nemusíte cítiť previnilo, ak práve teraz vo svojom veku neviete, čo robiť v živote. Jedna z najzaujímavejších osôb, ktorú poznám, to stále nevie (má 40 rokov).

A rozhodne sa nemusíte cítiť previnilo, ak po mnohých rokoch vo svojej kariére chcete, alebo musíte urobiť zmenu.

Viem, o čom hovorím, keďže po všetkej tej dobe, čo som na Slovensku budoval firmu a značku Strossle, dával jej srdce a čas, akoby to bolo moje štvrté dieťa, z nej teraz musím odísť.

Vidíte, to máte ďalší dôvod, prečo by ste sa priam mali tešiť z každého jedného odmietnutia a neúspechu.

Pretože to znamená, že každým tým „NIE“ ste aj vy o krok bližšie k tomu svojmu vyprážanému kurčaťu.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️