Takto ľahko som 78x zväčšil zásah svojich príspevkov
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Aj dnešný newsletter je pokračovaním minisérie tých najväčších zistení, ktoré som sa dozvedel za 6 rokov dennodennej tvorby obsahu. Ak ste zmeškali predošlý diel, ak chcete vidieť tú najhoršiu prezentáciu v mojom živote, môžete sa pobaviť na môj účet. 🙂
Ak sledujete moju tvorbu už nejaký ten piatok, tak určite veľmi dobre viete, že som priam fanatickým vyznávačom redistribúcie.
Polopate vysvetlené, že zoberiete niečo, čo už máte hotové a len to znova distribuujete na nejakom inom mieste.
Dôvod na takéto niečo je jednoduchý – aby ste nenútili ľudí robiť niečo, čo nechcú.
Ak totiž napíšete článok na blog, newsletter, príspevok na sociálne siete, nútite ľudí čítať.
Ak nahráte video, nútite ich pozerať a počúvať.
Ak vytvoríte podcast, nútite ich počúvať.
A ak sa zrovna trafíte do niečoho, čo vaši konzumenti neradi robia, tak máte smolu. Každá jedna platforma je dnes tak veľmi preplnená obsahom, že vašim fanúšikom bude trvať presne 0,1 sekundy, kým si za vás nájdu náhradu 💔.
Osobne mi trvalo niekoľko rokov, kým som s redistribúciou vôbec začal, kým som zobral ten istý príspevok, nič s ním nerobil a 1:1 publikoval na LinkedIn.
Priznám sa, že dodnes nechápem, prečo mi to tak dlho trvalo. Možno to bolo tým, že som sa bál, že na LinkedIn taký obsah nepatrí.
Alebo som nechcel otravovať ľudí, že keď to už raz uvidia na Facebooku, tak ich nebudem tým istým zaťažovať aj na LinkedIne, prípadne inde.
Och, ako veľmi som sa mýlil!
Odkedy som sa konečne osmelil a začal to 1:1 kopírovať z Facebooku na LinkedIn, tak som za tie mesiace nedostal jediný negatívny komentár, že by to niekoho otravovalo.
Zato sa mi stalo stokrát, že sa ma ľudia spýtali (a stále pýtajú) otázky, ktoré som predtým už stokrát zodpovedal niekde inde.
Naviac to mám celé podporené aj dátami, vďaka exkluzívnej prípadovej štúdii, ktorú som robil na jednej z najvirálnejších reklamných kampaní tohto roka. Tu konečne aj vy vidíte, koľko ľudí vás sleduje naprieč sociálnymi sieťami (nikto), prípadne si pamätajú, čo ste povedali čo i len pred týždňom (nič).
A práve preto to isté, čo vytvorím, šírim 1:1 na Facebooku, Instagrame, LinkedIne, YouTube, TikToku, občas aj tu v newslettroch, občas na prednáškach, občas na konzultáciách.
No a zaujíma vás, čo mi celkovo táto redistribúcia obsahu prináša?
V reálnych číslach, za minulý mesiac nasledovné:
Počet impresií príspevkov na Facebooku, v skupine Content marketing community SK/CZ, ktorou to celé začalo, ktorú si najviac piplem, bol 41 482. Skupina má 8 190 členov.
Na LinkedIne, som za minulý mesiac dosiahol 102 870 impresií. 2,5x viac napriek tomu, že tam mám menej sledovateľov (6 118) a začal som o tri roky neskôr.
Na Instagrame to zase bolo 176 256 impresií, o 70 % viac ako na LinkedIne, aj keď som začal o ďalší rok neskôr.
Na YouTube to bolo 585 543 pozretí, aj keď tam som začal o ďalší polrok neskôr ako na Instagrame.
A na TikToku to bolo 2 325 945, aj keď tam som začal zase o rok neskôr ako na YouTube.
Tak vidíte, takto som sa dostal z tých 41 tisíc impresií na Facebooku k 3,23 miliónom.
Celkový nárast je 78-násobok.
Celkový počet sťažností, že všade prispievam to isté – nula.
A to je aj moje odporúčanie pre vás. Ak sa už raz naučíte tvoriť kvalitne (vďaka kvantite) a konzistentne (vďaka výdrži), začnite svoj zásah multiplikovať – redistribuujte.
Tie benetify totiž ĎALEKO prekonajú možné negatíva.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️