Aké ľahké je preraziť s geniálnym nápadom?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Aj dnešný skutočný príbeh je ukážkou toho, ako fakt veľmi dôležitá je distribúcia. Nezaobíde sa bez nej žiadna úspešná značka či produkt.

Na distribúciu vašich posolstiev v online svete, jednoducho, rýchlo a efektívne, využite odporúčacie okná Engerio. #reklama

Je tu niekto, kto si ešte pamätá kapitána Iglo a jeho legendárne reklamy na rybie prsty?

Taká populárna postava a reklama to bola, že sme si ako deti ešte aj vtipy o ňom rozprávali: „Viete, prečo ryby nemajú prsty? Lebo im ich všetky osekal Kapitán Iglo.

Čo však už vie ale málokto (a od dnes k tejto vybranej skupinke budete patriť už aj vy!) je, že práve tento kapitán (po anglicky Captain Birdseye) je priam patrónom všetkých startuperov.

Je totiž jednou z najkrajších, najlepších ukážok podnikateľskej nezlomnosti a vytrvalosti.

Clarence Birdseye bol totiž obyčajný prírodovedec, ktorý mal obsesiu v preparovaní zvierat. Vďaka svojmu koníčku sa dostal pracovne až na sever Kanady, kde v zime býva aj -40 stupňov. Tam sa príroda rozhodne s nikým nemazná.

V týchto teplotách išiel na rybačku a zistil, že keď aj nejakú rybu chytil, po vytiahnutí z vody rýchlo zamrzla.

Zároveň tiež zistil, že po rozmrazení chutila parádne, skoro ako čerstvá.

Na tú dobu to bol priam revolučný objav. V USA sa totiž zvyklo mraziť pri teplotách okolo nuly, čo znamenalo, že mrazenie aj dlho trvalo, aj v jedle vznikali ľadové kryštáliky a bola z toho akurát tak riadna negustiózna kaša.

Clarence si spojil dve a dve dokopy, a práve vtedy, práve tam, dostal nápad na fantastický biznis: „Budem predávať mrazené ryby!“

Lenže aby mohol vôbec začať, tak najprv musel vymyslieť mrazničky, v ktorých by to celé vedel ultrarýchlo zmraziť, podobne ako keď vytiahol z vody tú rybu.

Takéto zariadenia však neexistovali, takže ich vynašiel a neskôr patentoval.

Keď už mal mrazničky, tak zistil, že musí vymyslieť aj superzaizolované vagóny, v ktorých by sa udržala nízka teplota. To zase preto, aby sa to zmrazené jedlo neroztopilo, kým to rozvezie zákazníkom po celých štátoch.

Ale aj keď už mal zmrazený tovar vo vagónoch, tak musel ešte presvedčiť hypermarkety, nech si aj ony od neho prenajmú mrazáky, aby to mali v čom skladovať a z čoho predávať. Musel všetky tie obchody donútiť platiť mu ešte pred tým, ako by vedeli, či tie jeho mrazené ryby nebudú absolútny prepadák.

No a keď už mal aj tovar, aj mrazničky, aj vagóny, aj obchody, tak ho čakala tá najdôležitejšia úloha zo všetkých – musel presvedčiť samotných zákazníkov o tom, že zmrazené jedlo môže byť kvalitné. Tento segment rozhodne nemal dobrú povesť, ľudia poznali len tie kašovité nechutné „maglajzy“.

No a ako to celé dopadlo?

Ak máte doma mrazničku, ak ste si niekedy kúpili mrazené ryby či zeleninu, tak viete, že vynikajúco! 🙂

Prírodovedec, ktorého bavilo vypchávať zvieratá, vytvoril odvetvie, ktoré má odhadovanú celosvetovú veľkosť 290 miliárd dolárov ročne. A ten jeho start-upík je dodnes synonymom pre kvalitné mrazené potraviny.

A tým sa plynulo dostávam k dnešnej pointe: že to, čo sa ľuďom „tam vonku“ zdá ako ľahká rozprávková jazda, kde stačilo mať víziu a nepočúvať kritikov, je v skutočnosti často skôr obyčajná snaha nevzdať to, vytrvať, prežiť čo najdlhšie.

Či už začínate s novým biznisom, chystáte sa tvoriť krásny užitočná obsah, alebo sa učíte akúkoľvek novú zručnosť, len vytrvajte.

Možno aj o vás si potom deti po celom svete budú rozprávať vtipy. 🙂

Celý Clarencov príbeh, ako okrem tých mrazákov mal aj ďalších 300 (!!!) patentov, si prečítate v našej knihe Neznáme príbehy úspešných značiek.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️