Prečo na raňajky pijeme pomarančový džús?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Čo ste pili dnes ráno na raňajky?

Ak to bol studený nápoj a ste ako väčšina ľudí v prieskumoch v Anglicku alebo Amerike, tak to bol pomarančový džús. Po káve a čaji je to totiž najpopulárnejší raňajkový nápoj. 

Ale vedeli ste, že to nebolo vždy tak? Že aj v tomto má prsty reklama a šikovní marketéri? Že ešte pred 120 rokmi nikto nepil pomaranče? Keby ste to vtedy niekomu navrhli, tak by to znelo rovnako, ako otázka, či si nechcú dať ananás na pizzu. 

Inak povedané začiatkom 20. storočia zjedol priemerný Američan tak pol pomaranča denne… a to sa zdalo združeniu farmárov z Kalifornie ako príliš málo, zvlášť keď mali jeho členovia úrodu ďaleko bohatšiu ako dopyt. 

Oslovili preto profi reklamnú agentúru Lord & Thomas s tým, že potrebujú pomôcť, nech niečo vymyslia. 

A že vymysleli!

Zistili totiž, že kým na posedenie si dáte tak maximálne jeden pomaranč, na jeden odšťavený pohár potrebujete 2 až 3.

Nuž, ten ich nápad nemohol byť jasnejší: „Odporučme zákazníkom, nech namiesto jedenia to ovocie radšej vypijú.“ A kampaň „Drink an orange“ bola na svete. 

Žiadne odšťavovače vtedy neexistovali, ale to tiež nebol problém. Spojili sa s výrobcami, aby im vyvinuli také na domáce použitie, elektrické. Iná sklárska spoločnosť zase súhlasila s výrobou jedného milióna sklenených odšťavovačov a predávali ich za 10 centov za kus (cca 3 eurá na dnešné), samozrejme, rovno s balíčkom pomarančov. 

V reklame tiež hovorili, aký je pomarančový džús chutný a zdravý, plný vitamínov. Že 3000 lekárov ho odporúča piť už malým deťom. Doslova vraveli, že „Orange a day keeps the doctor away“, teda že stačí jeden pomaranč denne a nebudete potrebovať lekára. 

Gazdinkám zase vsugerovávali, že každá správna matka a manželka servíruje tento vynikajúci nápoj celej rodine pri každom jedle. 

Vďaka tejto kampani sa predali stovky tisícov domácich robotických odšťavovačov a viac ako 3 milióny tých ručných sklenených. 

Pretože vytvorili nový zvyk, vďaka ktorému mnohonásobne zvýšili dopyt. Tak veľmi, že zrazu ani tá veľká úroda nebola dostatočne veľká, a tak museli pridať a pestovať ešte viac. 

Preto ak chcete aj vy naozaj veľa predávať a zarábať, tak vytvorte zvyky a tradície. Tie dokážu byť veľmi, naozaj veľmi profitabilné!

Nuž, zamyslite sa: Čo viete spraviť, aby si vaše produkty, vaše služby, vašu značku ľudia spájali s nejakým správaním, situáciou, životným momentom?

Ako keď si chcete dať zaslúženú pauzu po dobrej robote, tak si dáte Coca-Colu. 

Keď chcete energiu a krídla, tak si dáte Red Bull. 

Keď idete požiadať o ruku, tak s diamantovým prsteňom. 

Keď sa vám nechce ísť si zabehať, tak Just do it!

Ale aby som vám dokázal, aké silné sú zvyky a tradície, koľko veľa peňazí vám zarobia, ako vplyvná je dlhodobá vytrvalá komunikácia, mám pre vás ešte jednu otázku na zamyslenie.

Čím to je, že pomarančový džús pijeme na řanajky? Prečo nie na obed alebo večeru? 

Čitatelia našej knihy Neznáme príbehy úspešných značiek to dobre vedia. Ak k nim nepatríte, tak mi napíšte, ja vám to prezradím! 🙂 

Takú kreatívnu kampaň, ako mali pomaranče v dnešnom newslettri, vám isto nevymyslíme, prepáčte.

Ale keď už tú svoju reklamu budete mať, tak vám zabezpečíme, že ju uvidí 74 % používateľov internetu. Jednoducho, rýchlo a efektívne. A to je tiež dôležité, lebo veď content je king, ale distribúcia je King Kong.

Stačí poslať jediný e-mail k nám do Engeria. #reklama

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️