Ako tapeta na stenu miliardy $ zarobila
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Viete, aký príbeh sa vám bude najlepšie čítať? Ten váš vlastný predsa!
Vy si ho napíšte a my v Engerio ho rozšírime miliónom Slovákov. #reklama
—
Pokojne sa stavím aj o výplatu, že poznáte bublinkovú fóliu, tak známy produkt to je.
Ale priznajte sa, vedeli ste, na čo sa pôvodne používala, na aký účel ju vynašli?
Možno vás to prekvapí, ale nebol to obalový materiál dokonale chrániaci vaše krehké zásielky z obchodov.
Nebol to ani žiaden izolant do domácnosti, aby ste zabránili zbytočnému úniku tepla.
A nebola to ani hračka pre deti či dospelých na odbúranie stresu.
Pôvodne to mala byť… TAPETA! 🙂
Veru tak, v roku 1957 chceli vynálezcovia z USA zaujať mladú generáciu − hladnú po novinkách, skúšajúcu všetky trendy.
Zlepili teda dva sprchové závesy o seba spôsobom, že medzi nimi vznikli vzduchové bublinky a na stene vytvorili peknú 3D textúru. Avšak biznisovo sa nápad neujal, skôr to bol obrovský prepadák.
Vynálezci sa nevzdávali a hľadali iné použitie pre bublinky vo fóliách − tentokrát ako cenovo efektívne zateplenie do skleníkov. Ale ani to im fotku na titulke Forbsu a výhru v startuperských súťažiach neprinieslo.
Až nakoniec, celé 3 roky neskôr po vynájdení, kedy by to už väčšina podnikateľov pravdepodobne vzdala, im osud zniesol z neba perfektné použitie: IBM uviedlo na trh počítač 1401.
Ten bol 1.5 metra vysoký, 2.5 metra dlhý, vážil cez 2 tony a bol plný drahej a na manipuláciu citlivej elektroniky. Bol to hotový technologický zázrak, po zohľadnení inflácie by ste dnes za taký zaplatili 2.5 milióna dolárov. No pozrite, nevyzerá tak? 🙂
A viete, čím sa vtedy vypĺňali krabice pri prevážaní takýchto cenných zásielok?
Pilinami, slamou, starými novinami prípadne konskými vlasmi, pretože nič lepšie neexistovalo.
No a tak si tí vynálezci založili spoločnosť „Sealed Air Inc.“, teda Zapečatený vzduch s. r. o., a oslovili veľké známe bohaté IBM, že majú perfektné riešenie!
Popri tom firma robila všelijaké verejné, vizuálne efektívne ukážky kvality produktu, ako perfektne chráni. Napríklad zhodili obriu, 400-kilogramovú tekvicu z 10-metrového žeriava na bublinkovú fóliu… a tá zelenina to prežila bez akejkoľvek ujmy.
Nuž, nie nadarmo sa hovorí, že klasická reklama je, keď hovoríte svetu, že ste superstar, content marketing je, keď mu ukazujete, že ňou naozaj ste!
Vynálezcom sa ich vytrvalosť a neustále skúšanie naozaj veľmi vyplatilo, so všetkým zlým aj dobrým, čo k tomu patrí.
Bublinky vo fólii sa stali tak populárnymi, že keď firma prišla o patent (v USA Vám ho udelia na maximálne 20 rokov), začala ich kopírovať hromada konkurentov.
Mnohí z nich sa neštítia predávať produkt ako bublinkovú fóliu napriek tomu, že je to ochranná známka spoločnosti Sealed Air Inc. To sa bežne deje produktom tak úspešným, že ich meno sa stalo všeobecným názvom celej kategórie, to je to zlé.
To dobré je, že Zapečatený vzduch s. r. o. stále funguje, zamestnáva cez 16.000 ľudí a len za minulý rok mala tržby 5.4 miliardy dolárov.
Tak vidíte, že keď ste aj vymysleli niečo skvelé, čomu veríte, ale neviete to stále predať, nevzdávajte sa!
Možno len trh nie je pripravený na tú vašu verziu bublinkovej tapety na stenu!
Chcete viac takýto skvelých príbehov? Poznám perfektné riešenie. 🙂
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️