Vynálezy, ktoré zmenili fungovanie sveta, ale zákazníci ich ignorovali

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Keď Neil Armstrong pristával na Mesiaci, sledovalo ho pri tom 650 miliónov divákov!

Ale keď Tim Berners-Lee spustil v 1991 úplne prvú webovú stránku, trvalo mesiace, kým z toho niekto urobil screenshot a roky, kým sa o ňom začalo hovoriť v médiách.

Autor chcel, aby informácie na všetkých počítačoch sveta boli navzájom prepojené. Vznikli hyperlinky, teda odkazy na ďalší obsah, z ktorých sa stala medzinárodná sieť, čiže international network, v skratke internet.

Berners-Lee prvý web musel nosiť na disketách, aby ho mohol ukazovať kolegom, a prezentovať tak vynález. Príliš sa mu ale nedarilo presvedčiť masy, koniec koncov bol vynálezca, nie marketér. Až o veľa rokov neskôr ľudia zistili, ako veľmi zmenil fungovanie sveta.

Keď Thomas Alva Edison chcel uviesť na trh žiarovku, mnohí ľudia sa elektriny priam báli. Bol to vtedy nebezpečný vynález modernej doby, ktorý nás tu mal všetkých vyhubiť, podobne ako dnes umelá inteligencia.

Aj keď Edison dokázal vyrobiť žiarovky také silné, že by ľudí žiara priam oslepila, úmyselne ich vyrábal iba 13 wattové, lebo toľko isto malo aj plynové svietenie. Dokonca ich ponúkal aj s tienidlami. Tie boli pri tej sile síce zbytočné, ale bežne sa predávali k plynovým lampičkám, aby zabránili fúkaniu vetra a „poskakovaniu“ plameňa.

Edison celú komunikáciu postavil na myšlienke, že všetci už svietenie plynom dobre poznajú a používajú, toto malo byť akurát trochu lacnejšie, pohodlnejšie a nesmrdela by z toho celá izba.

Toto isté si možno pamätajú aj všetci používatelia prvých iPhonov. Keď začínali, ikonka YouTube vyzerala ako malý televízor, podcasty zase ako magnetofónový prehrávač a pri fotení Vám to tak šťukalo, ako kedysi klasické mechanické fotoaparáty. 

Má to dokonca odborný názov, skeumorfizmus, teda kedy nové revolučné veci tak dizajnujete, že ich ľudia už poznajú, používajú a nemusia sa ich báť. 

No a nakoniec priam neuveriteľný je príbeh nákupného vozíka. Ich vynálezca dokonca musel platiť falošných hercov, ktorí sa s nimi prechádzali po obchode. Ostatným návštevníkom tak mali nenápadne ukazovať, ako ich používať, že to nie je nič nenormálne.

Pamätajte na všetky tieto príklady, keď aj Vy spustíte nejaký svoj vynález, projekt, magazín či len YouTube kanál. Nebude to pristátie na Mesiaci, skôr úplný opak. Budete ľudí musieť presviedčať, priam sa im doprosovať, nech tomu dajú šancu.

Veľké veci ovplyvňujúce životy mnohých začínajú často ako krehká myšlienka, škaredá, nedokonalá, viac nefunkčná ako funkčná.

Je také ľahké ju „ohejtovať“, vykašľať sa na ňu.

Je veľmi ťažké získať si dôveru, fanúšikov, pozornosť.

Ale keď vás to baví, veríte myšlienke, máte výdrž a správne nastavenú stratégiu, tak je to ako ísť v noci po diaľnici. Vy síce nevidíte do tej tmy, ale viete, že cesta zrazu nekončí a nespadnete do priepasti.

Držím palce.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️