Ako sa presadiť v hyperkonkurenčnom prostredí?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Chceli by ste predávať viac zákazníkom, častejšie, za viac peňazí, ale máte tvrdú konkurenciu, od ktorej je ťažké odlíšiť sa?

Tak im ponúknite zážitok, na ktorý nezabudnú. Za ktorým sú ochotní cestovať nielen na druhý koniec mesta, ale pokojne aj cez pol zemegule.

McDonalds má na svete viac ako 38 000 reštaurácií v 100+ krajinách sveta.

Všetky ponúkajú (takmer) to isté, tú istú chuť, za podobné ceny.

A napriek tomu do jednej z nich by ste isto išli radšej ako do zvyšných.

V mestečku Taupo na Novom Zélande totiž nájdete zaparkované vyradené lietadlo, ktoré za 20 000 kúpili, zrenovovali a prerobili na časť reštaurácie. Takto:

Vnútri si veľmi neposedíte, je tam len 10 stolov pre 20 ľudí, ale stále je to lákadlo pre všetkých turistov, ktorí sú v okolí.

Majitelia zjavne chápu dôvody návštevy, preto vytvorili samostatnú „instagramable“ zónu, teda takú, z ktorej budete mať najviac cool fotku, ktorou sa budete chcieť pochváliť všetkým kamarátom a sledovateľom, a tomu Mekáču tak budete môcť urobiť reklamu zadarmo.

Vnútro nechali čo najviac pôvodné, aby ste si tam mohli urobiť aj takú mini exkurziu. Z článkov som priam nadobudol pocit, že domáci sú naň pyšní tak, ako Parížania na Eiffelovu vežu a New Yorčania na Sochu slobody.

Ale pozor, pozor, pri jednej pobočke jednej reštaurácie rozhodne nekončíme. Tých príkladov netradičných zážitkov v hyperkonkurenčnom prostredí je OMNOHO viac, nech sa páči, aspoň zopár.

V Kanade sa môžete ubytovať v hosteli, ktorého izby vyzerajú ako väzenie.

V Írsku môžete bývať vo veľkej guli a pri zaspávaní sledovať nočnú oblohu.

Vo Fínsku zase v iglu.

V Kalifornii majú indiánske stanové mestečko.

Vo Vietname je hotel v lodných kontajneroch.

Na rezervačných portáloch sú hitom ubytovania v starých lietadlách, v lodiach bez motorov plávajúcich nikam, v majákoch či dokonca baniach.

Všetky sú totálne odlišné, ale aj tak majú jedno spoločné – sú často rezervované týždne, alebo aj mesiace vopred.

Ak by ste si chceli kúpiť nehnuteľnosť na kšeft, postavte domček v korunách stromov. V Lamači také majú, aj tam sme si to museli rezervovať s dlhým predstihom.

Alebo si kúpte za pár stoviek starú nepoužívanú loď, zrenovujte a dajte ju niekam doprostred ničoho. 80 – 90+ eur/noc.

Alebo domček v tvare gule vám postavia za 5 – 6 tisíc a prenajímajú sa za 200+ eur/noc.

V akomkoľvek biznise podnikáte, súperíte s ťažkou konkurenciou, odpoveď je stále tá istá: zapojte fantáziu, odlíšte sa, ponúknite ľuďom zážitok. Budú sa predbiehať, aby od vás mohli nakúpiť, budú vám zadarmo robiť reklamu.

Som si istý, že z návratnosti takej investície sa vám zatočí hlava. 😊

Pekný deň.

Držím palce, nech vás nepobláznia všetky novoty, nech sa radšej sústredíte na tie overené princípy.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️