Top 6 tipov, ktoré som zistil za 6 rokov tvorby obsahu
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Už minule som vám písal o tom najhoršom stretnutí v mojom živote, ktoré sa nakoniec ukázalo byť tým najlepším, aké som kedy v biznise mohol zažiť.
Po pár mesiacoch nesmelého blogovania som to chcel posunúť ďalej a založiť rovno celý magazín, kde by každý deň vychádzali články a aktuality, ale robil by som to celé sám, vo voľnom čase, bez rozpočtu. Čo vám poviem, vždy som bol tak trochu prepnutý. 😊
Našťastie som sa išiel poradiť s mojím mentorom a marketingovým vzorom, Peťom Šebom z PS:Digital. On mi vysvetlil, že buď to budem robiť poriadne a vyhorím, alebo to poriadne robiť nebudem, a tým pádom to nedáva zmysel.
Vidíte, a to je hneď aj prvý tip – nájdite si svojho mentora, alebo niekoho, kto už ten istý problém riešil X krát pred vami.
Vždy, keď niečo nové rozbieham, snažím sa čerpať (z prednášok, podcastov, YouTube videí) a aj kupovať rozumy (platené konzultácie) od tých lepších a skúsenejších. V konečnom dôsledku ušetríte omnoho viac času a peňazí a demotivácie a sklamania.
Ten Peťo mi poradil založiť si skupinu na Facebooku, lebo už na tú sieť chodili ľudia, ktorých by som vhodnou témou zaujal, a keby som nič ten deň nepridal, tak by si to nikto nevšimol.
A tak som v júli 2017 založil Content marketing community SK/CZ. Úmyselne som tam nedával moje meno, ale kľúčové slovo, ktoré by mohli ľudia vyhľadávať, a tak aj zadarmo objaviť mňa a moju komunitku.
Dnes by som to už neurobil, lebo sa snažím budovať si značku, a o obsahovom marketingu už je tu široké povedomie. Spätne to však tiež neľutujem, lebo vďaka tomu názvu sa moje meno, moja firma, stali synonymom tohto pojmu na Slovensku (o tom nabudúce).
Od toho založenia prešlo šesť rokov, skupina má vyše 8000 členov a ja som im tam prispel už viac ako 2200 krát. Píšem každý deň v roku, či je piatok, či sviatok, či som na dovolenke, či manželka rodí v nemocnici (vravím vám, že som prepnutý). 😊
Mám totiž také obľúbené športové pravidlo: „Keď si myslíš, že už fakt nevládzeš, tak pridaj, lebo ešte stále myslíš.“ Hovorím si to vždy na plávaní, keď na konci ťažkého hodinového tréningu nevládzem, ale tréner mi povie: „Tak, a ešte 300 metrov motýlik.“
Tá vzdialenosť a tým plaveckým štýlom mi vtedy pripadá taká náročná, že sa to nedá zvládnuť.
Ale keď sa do toho pustím, tak sa vždy zameriam na najbližší záber. Ešte jeden zvládnem, hovorím si. A druhý potom tiež, a ten ďalší tiež… Až to nakoniec týmto systémom odplávam celé.
Nakoniec mám z toho super pocit a celé ma to učí nevzdať sa v ťažkých situáciách.
Úplne rovnaké som to mal aj pri písaní príspevkov. 100x som sa na to chcel vykašlať. Ale vždy som to nakoniec dal, pretože pravidelným opakovaním sa z tvorby stal zvyk. Ako keď si večer vždy umyjete zuby, aj keď sa vám veľmi nechce.
A tým sa dostávam k druhému tipu – content marketing nie je šprint, je to maratón. Ak by ste sa chceli pustiť do vlastného obsahového projektu, magazínu, alebo byť influencerom a mať veľa fanúšikov na sociálnych sieťach, rátajte s behom na dlhú trať. Bude to trvať dlho, pokojne roky, kým sa stanete autoritou, kým bude rásť návštevnosť. Sústreďte sa preto na ten najbližší krok, nech vás to celé neodradí.
Pokračovať budeme o týždeň, keďže ako tušíte, nie je jednoduché zhrnúť šesť rokov života a tisíce hodín práce do 500 slovného newslettra.
Ale keďže tých skúseností a failov mám fakt na rozdávanie, keďže je veľmi dôležité spájať sa s podobne zmýšľajúcimi bláznami (si priemer piatich ľudí, s ktorými tráviš najviac času) a keďže je nevyhnutné sa stále povzbudzovať (aby si to v polovici toho maratónu nevzdal), už čoskoro spustíme veľký projekt Komunita tvorcov. Bude to uzavretá prémiová skupina (členské 9 eur/mesačne), budem tam zdieľať úplne všetko know-how, aké vás len zaujíma, dávať vám spätnú väzbu a tipy na vaše projekty, skupinové hovory.
Prihláste sa, teším sa na vás.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️