Hádanka za milión: Ako dobre poznáte správanie zákazníkov?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Dnes som si pre vás pripravil na prvý pohľad jednoduchú hádanku.

Ale naozaj iba na prvý pohľad.

Sústreďte sa, ideme na to.

Obrázok, ktorý si za chvíľu pozriete, tvoria dve snímky z magnetickej rezonancie mozgu toho istého človeka. Na jednom z nich vidíte aktivitu, ktorú jeho mozog vykonáva, keď si práve kupuje svoju OBĽÚBENÚ značku piva (keď testovali mužov) alebo kávy (keď testovali ženy).

A teraz sa ukáže, ako dobre poznáte správanie zákazníkov: Uhádnete, na ktorom?

Obrázok je z knihy Decoded: The science behind why we buy od P. Bardena

No, len si tipnite a až potom pokračujte ďalej.

Pomôžem vám.

Nie je to ten napravo!

Ten napravo ukazuje presný opak. Mozog zákazníka, ktorý kupuje svoju MENEJ obľúbenú značku, tú ďalšiu v poradí. Tú, pri ktorej musí študovať, porovnávať benefity, rozhodovať sa medzi všetkými tými alternatívami.

My všetci marketéri tvrdo makáme a snažíme sa, aby naši zákazníci milovali naše produkty a značky tak isto, ako my sami. Aby sme boli lovebrandom, ktorý vyvoláva všetky tie príjemné emócie, ako keď idete na prvé rande, motýliky v bruchu a tak.

Ale realita je úplne opačná. Zákazníci prídu do obchodu a potrebujú čo najrýchlejšie nakúpiť, lebo sa ponáhľajú do práce, vyzdvihnúť deti zo školy, na stretnutie s kamarátmi, ide im v telke film… A tisíc iných dôvodov.

Oni nechcú premýšľať, kým to nie je nutné, pretože mozog „žerie“ príliš veľa energie. Preto sa potrebujú čo najrýchlejšie rozhodnúť. Preto majú radi svoje staré dobré zvyky a nemajú radi, keď sa veci menia. A tak do košíka vkladajú tú overenú značku, ktorú už poznajú.

Pre vaše tržby je skrátka veľmi dôležité byť „top of mind“. To znamená, že keď zákazníci budú nakupovať vo vašej kategórii, keď budú stáť pred regálom s jogurtami takým dlhým, že na ňom uvidia zakrivenie Zeme, aby im práve vaša značka prišla ako prvá na rozum.

Zamyslite sa, aké nástroje využívate, aby od vás ľudia pravidelne nakupovali? Aby ste boli voľba číslo 1 v ich hlavách?

Odpoveď na tieto dôležité otázky, spolu s množstvom ďalších takýchto mentálnych skratiek nájdete v krásnej kartovej hre Neuromarketing v praxi.

Pokiaľ rozmýšľate o užitočných vianočných darčekoch pre partnerov, klientov, prípadne by ste chceli potešiť kolegov, spustili sme práve akciu 5 + 1 zadarmo. Pokojne berte tento e-mail ako znamenie. 😊

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️