Kedy by ste nemali mať žiadnu reklamu?
Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.
Dnes mám pre vás priam šokujúci, ale môj veľmi obľúbený tip, pripútajte sa, prosím:
Vy NEPOTREBUJETE žiadnu reklamu.
A to vám tvrdí niekto, koho živí predaj reklamy.
Takže naozaj zbystrite pozornosť, či som sa nezbláznil.
Až príliš často mi píšu ľudia s tým, nech im poradím s marketingom (neuvedomujúc si, že marketing ≠ reklama), aby sa im rozhýbali predaje, aby zarábali viac.
Často sa tiež stretávam s názorom, že krásnu vtipnú imidžovú reklamu v TV a veľkých médiách si môžu dovoliť len veľké firmy.
Že malé značky môžu len ťažko investovať do značky, že sú priam odsúdené na všetky tie Google a Facebook výkonnostné kampane.
Alebo dnes som si vypočul názor, že malé značky voči veľkým, zabehnutým, známym nemajú šancu preraziť.
Nezmysel.
V poslednom e-maile kurzu 26 najväčších tajomstiev marketingových profíkov (prihláste sa, ak ste sa ešte nezúčastnili) hovorím, že všetka reklama je len obyčajný amplión, nič viac.
Ak sú vaše produkty hrozné, reklama to všade rozhlási.
Ak sú vaše produkty perfektné, reklama to všade rozhlási.
Skvelé veci, silnú značku viete robiť aj bez obrovských rozpočtov na reklamu.
Bude vám to dlhšie trvať, budete si to musieť odmakať (= zaplatíte svojím časom či možným ušlým biznisom), zákazníci vám budú pribúdať len pozvoľne.
Ale ak budete mať kvalitné produkty, dobrý servis, budete tomu dávať srdiečko, potom sa budú vracať, budú vás odporúčať, nechávať pozitívne recenzie atď.
S tým vám príde viac peňazí do pokladničky, viac budete môcť komunikovať… A ani sa nenazdáte a zrazu budete aj vy tá veľká silná značka, čo má reklamu v televízii a všetci budú tvrdiť, že to len preto, lebo ste veľká silná značka!
Presne tak som budoval aj Strossle. Na začiatku, keď sme len začínali v 2016, všetku energiu som venoval tomu, aby sme poskytovali tú najlepšiu, najkomfortnejšiu službu (hovorím v množnom čísle, ale reálne som to robil všetko sám doma z obývačky).
Celá naša reklama bola o tom, že som e-mailoval, telefonoval a vtieral sa na stretnutia. Až neskôr, keď sme si všetko overili, že služba funguje a klienti sú spokojní, sme začali pomalinky prikurovať pod kotlíkom. A v tomto roku naše výdavky Strossle na komunikáciu presiahnu 150 000 eur.
Rovnako budujem aj Addmention. Niežeby sme nemohli vo veľkom začať komunikovať, aby o nás vedeli všetci marketéri, ale ideme na to postupne. Priam musíme, lebo sme ešte na začiatku, a aj tak sme pri súčasných kapacitách zagniavení prácou.
No a keď stále neveríte, chcete známejší príklad, pozrite si Martinus.
V rekordný deň 2021 predali viac kníh, ako za celý rok 2005, alebo za priemerný mesiac v 2010.
No, viete čo?
Len v 2020, prvýkrát vo svojej 30 ročnej histórii, mali reklamu v televízii.
Budujte najprv produkt, skvelé služby a až potom, postupne po malých kúskoch, používajte ten amplión.
Nie naopak.
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ
Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.