Keď chcete predávať autá začnite tým, že vyrobíte skateboard

Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.

Vitajte v 6. pokračovaní podnikateľského seriálu „Budujeme miliónovú firmu“. Dnes mám v pláne ušetriť vám VEĽA času, peňazí, sklamania a stresu. 😊

Pozerám práve do našich systémov na organizáciu práce (používame Trello a Jiru) a spočítal som, že tam máme 88 úloh, nápadov, myšlienok na rozšírenie nášho produktu Addmention. Také, ktoré by sme chceli realizovať, keby sme mali neobmedzené zdroje.

Sú tam aj jednoduché nápady typu, že si budete môcť editovať firemné údaje (pri spustení plánujeme väčšinu robiť manuálne), ale mnohé sú tam zložité, pokojne na mesiace práce.

Len si to predstavte – ešte sme nič nespustili, nepredali sme jednu jedinú vec, nedostali sme jednu jedinú pripomienku od toho najdôležitejšieho člena tímu – zákazníka.

Napriek tomu, už teraz máme v rukách dlhý a časovo náročný zoznam vecí, pokojne na roky práce, ktorý by sme chceli doplniť.

Je to síce frustrujúce, rád by som mal hneď všetko… Ale napriek tomu je to takto správne. Som totižto veľkým zástancom tzv. „lean startupu“, knihy, ktorú rozhodne odporúčam každému začínajúcemu podnikateľovi.

Ak by som ju mal celú zhrnúť jediným obrázkom, tak rozhodne týmto:

Kedysi, keď ste objavili ten svoj miliónový nápad, tak ste sa niekam zavreli a nevyšli, kým to nebolo celé hotové. Čím väčšia a grandióznejšia myšlienka to bola, tým viac času a peňazí ste na realizáciu potrebovali. Taký teleskop Jamesa Webba, ktorý NASA vypustila do vesmíru koncom minulého roka, stavali neuveriteľných 30 rokov. Každý jeden detail a scenár museli byť vyladené, lebo inak by sa vám fakt blbo opravovala vec, ktorá je od vás vzdialená 1,6 milióna kilometrov. 😊

Ale fakt tiež je, že drvivá väčšina produktov a služieb nie sú jadrové elektrárne. Keď nebudú fungovať ako majú, tak platiaci zákazníci sa síce možno budú sťažovať, ale rozhodne kvôli tomu nikto neumrie a všetci ostatní si to ani nevšimnú.

Práve to je ten dôvod, pre ktorý by ste mali spúšťať projekty čo najskôr. Zobrať si tú najviac najjednoduchšiu hypotézu a čo najskôr overiť, či o to bude na trhu záujem. „Minimum viable product“ sa to odborne nazýva.

Keď nebudú mať zákazníci záujem premiestňovať sa medzi bodmi A a B rýchlejšie, v kratšom čase, tak je úplne zbytočné riešiť, akú farbu sedačiek bude auto mať.

Až potom, keď sa vám takáto hypotéza overí, môžete na ňu s istotou a postupne nadväzovať ďalšiu funkcionalitu a rozšírenia.

V prípade Addmention chceme vytvoriť úplne nový spôsob nákupu natívnej reklamy, niečo ako Ebay pre zmienky v redakčnom obsahu. Médiá dajú ponuku na reklamu a inzerenti o to budú súťažiť v aukcii.

Ale celý aukčný princíp, ktorý bude na mesiace práce, je úplne zbytočné nateraz vyvíjať, kým to inzerenti nebudú kupovať aspoň za tu základnú „BUY NOW“ cenu. Teda za tú, ktorú zadajú médiá ako minimum, pod ktoré nepôjdu.

Množstvo výhod, ktoré z takéhoto princípu vyplývajú, si nechám nabudúce, toľko ich je.

Dovtedy mám na vás domácu úlohu, ťažká otázka, sústreďte sa: Čo je tá najzákladnejšia funkcionalita vašej miliónovej myšlienky? Čo môžete mať najrýchlejšie na trhu, aby ste si overili, či to ľudia chcú?

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.