Ako vznikol najslávnejší obal produktu, aký kedy existoval?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Vedeli ste, že najznámejší sladený nápoj v histórii, Coca-Cola, sa prvých 8 rokov predával iba vo forme sirupu B2B zákazníkom?

Lekárne (áno, marketovali ho ako zdravý nápoj), kaviarne a bary mali prístroje – sódovníky, ktoré ho zmiešali a rovno načapovali do pohára.

Pre značku to, pochopiteľne, bola prekážka v raste a škálovaní, byť závislý na drobných podnikateľoch.

Cola sa teda rozhodla predávať už hotový drink aj vo fľašiach. Používali Hutchinsonove fľaše (na obrázku prvá zľava) s kovovou zátkou, ktoré dobre držali bublinky, zmestilo sa tam logo, aj pekne vyzerali.

Avšak mali zásadný problém, dizajnový. Boli to totiž univerzálne fľaše, v ktorých desiatky ďalších značiek predávali svoje pivo, vodu, sirupy, atď. Coca-Colu si tak zákazníci mohli ľahko pomýliť s konkurenciou.

Firma v 1915 preto vyhlásila tender na vytvorenie dizajnu, ktorý mal byť taký rozoznateľný, že by ste fľašu spoznali aj v tme po hmate, alebo rozbitú na ulici.

Dnes už vieme, ako veľmi uspeli. Podľa výskumu o 30 rokov neskôr bolo iba 1 % ľudí, ktorí si tento moderný dizajn v tvare ženského tela nespájalo s Coca-Colou. No a zvyšok je už história. 😊

Z toho, samozrejme, pre nás vyplýva jediné – nepodceňujte ako vyzerá obal, v ktorom je váš produkt zabalený.

Vedia to v Tiffany šperkoch, Heinz kečupoch, Absolut Vodke, Channel no. 5 voňavkách, Campbell rajčinových polievkach, Toblerone čokoládach… Aj obal môže byť ten „odlišovák“, ktorý ukáže rozdiel od všetkej tej konkurencie. O to viac, ak ponúkate komoditu, kde má váš zákazník na výber zo 100 ďalších možností.

Všetci dobre poznáme také to, že obal predáva. A napriek tomu, koľkokrát vám kuriér priniesol tovar zabalený v krabici od vyhodenej škatule z potravín či drogérie?

Ale potom sú tu aj takí, ktorí si povedia, že netreba meniť zaužívané veci. Také, ktoré sú síce zakorenené v hlavách zákazníkov, ale určite už príliš okukané. A vo výsledku dostaneme skvelú štúdiu o tom najhoršom rebrandingu v histórii ľudstva.

Ale teraz už aspoň všetci vedia, že keď nájdu ten svoj pomaranč so slamkou, nemajú sa ho dotýkať! 😊

Pekný deň.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️