Obsah je king, distribúcia je King Kong! 🦍

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Viete, kto je autorom legendárneho výroku „obsah je kráľ“?

Nie je to nikto iný ako Bill Gates, v roku 1996.

„Toto CD-čko unesie viac informácií ako všetok ten papier podo mnou.“ – Bill Gates, 1994. Aj takýmito aktivitami propagoval moderné technológie pred 30 rokmi.

Do dnešného dňa stále platí, že obsah je kráľ. Akurát, ako nás naučil aj šach, nie vždy je práve kráľ tou najsilnejšou postavičkou na hracej ploche.

Internet sa za tie roky stal neobmedzeným zdrojom informácií. Tak napríklad používatelia každých 60 sekúnd nahrajú 500 hodín videa na Youtube, na Instagram prispejú 700 tisíc príbehmi, publikujú Tweety, TikToky, pošlú súkromné správy… Skrátka, v dnešnej dobe sa tvorí toľko obsahu, že ho nemáme šancu skonzumovať.

Jednoducho NIKTO si nemôže na nedostatok ponuky sťažovať. Nemusíte vedieť, pamätať si. Stačí len vedieť vyhľadávať, spýtať sa tú správnu otázku.

Čo však ale, ak ste na tej opačnej strane?

Čo ak ste vy tí tvorcovia, ktorí sa snažia kreovať a zaujať?

Čo ak ste vy tí, ktorí sa snažia obsadiť vrchné priečky vo vyhľadávačoch?

Ste jeden z milióna (a to dramaticky podceňujem), tlačíte sa vo fakt „napráskanom“ autobuse. 😊

Ak tvoríte kvalitný obsah a máte svetu čo povedať, nespoliehajte sa na to, že si obsah „konzumentov“ nájde.

Poviem vám tajomstvo – nenájde!

Všetci vaši konkurenti, čo stoja spolu s vami v tom autobuse, sa snažia tvoriť skvelý obsah. Všetci chcú byť tí, ktorí zvirálnia. A všetci chcú byť na prvých priečkach v Googli.

A aby bolo jasné, konkurenciou nemyslím len tie druhé firmy, čo sa snažia predať svoje výrobky vašim zákazníkom a vás vytlačiť z trhu.

Vašou konkurenciou je aj každé jedno médium, influencer a človek, ktorý prispieva na Facebook a snaží sa získať si pre seba pozornosť.

Čo s tým teda máte robiť, ako sa vysporiadať?

Veľmi jednoducho – riaďte sa pravidlom 20:80. 20 % času venujte tvorbe a 80 % distribúcii.

Už totiž nestačí obsah vytvoriť a čakať, kedy prídu ľudia za vami.

To je ako keby ste vytvorili parádnu vtipnú a drahú reklamu s tancujúcimi škrečkami a nezaplatili jej odvysielanie v televízii. Ako keby ste vytvorili špičkový produktový katalóg, vytlačený na drahom kriedovom papieri, položili na stôl a čakali, kým prídu ľudia z ulice zobrať si ho.

Nemôžete sa vôbec spoliehať na nejakú viralitu, že si vás ľudia sami budú preposielať, že skórujete vysoko vo vyhľadávačoch, že sa zapáčite algoritmom. To všetko berte len ako bonus naviac.

Vy skrátka musíte distribuovať!

Ideálne 80 % času, rozpočtu a energie, sústavne premýšľať, ako by ste o svojom skvelom obsahu dali vedieť svetu.

Neviete, kde začať? Aj s tým vám môžem pomôcť. Máte dokonca hneď dve možnosti – buď vo forme článku alebo webinára.

Pretože, ak je obsah kráľom, distribúcia je jeho kráľovnou. ❤️

Prajem všetko dobré.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️