Ako si rýchlo a lacno overíte nápad na nový biznis?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Aj dnešný skutočný príbeh je ukážkou toho, ako fakt veľmi dôležitá vo vašom živote je distribúcia. Nezaobíde sa bez nej žiadna úspešná značka či produkt.

Na distribúciu vašich posolstiev v online svete, jednoducho, rýchlo a efektívne, využite odporúčacie okná Engerio. #reklama

Poznáte príbeh, ako sa najväčší predajca obuvi na internete najväčším predajcom stal?

Úžasný je, veď sami posúďte.

Bolo to dávno, ešte v roku 1999, čo mal istý Američan, volajme ho Nick Swinmurn, problém kúpiť si tenisky v obchode, nemali tam jeho veľkosť. Vtedy mu skrsol nápad vytvoriť e-shop, kde by sa to dalo urobiť – objednať si ľubovoľné topánky v ľubovoľnej veľkosti.

Akurát si potreboval overiť, či to má vôbec biznisový potenciál, či by bol dopyt.

Viete, ako to vyriešil?

Chodil do miestneho nákupného centra, fotil si do foťáku tenisky na policiach, a tie sa pokúšal predávať na svojej jednoduchej stránke shoesite.com (topánkovástránka.com).

Keď prišla objednávka, až potom fyzicky zašiel do toho centra, kúpil ich tam a poslal poštou.

Tým pádom nepotreboval veľké investície či obrovský sklad, kde by každý model potreboval mať v desiatich rozličných veľkostiach.

Jasné, marže mal minimálne, ale o to nešlo. Išlo mu čisto o overenie, či by ľudia kupovali cez internet aj také veci, ktoré si vždy skúšate v predajni, či vám sedia veľkostne.

Až neskôr, keď sa hypotéza potvrdila, rozbehli to vo veľkom a zmenili názov na Zappos. Ten už, predpokladám, poznáte. A ak náhodou nie, potom vedzte, že to býval najväčší online obchod s obuvou na svete.

Sám veľký Amazon, so všetkými zdrojmi, širokou zákazníckou bázou a silnou vyjednávacou pozíciou sa ich snažil poraziť. Mali na to určený separátny projekt, Endless.com.

Ale nepodarilo sa im to, a tak si po rokoch povedali, že ich bude stáť menej, keď si celé Zappos kúpia a Endless zavrú. V biznisovom svete sa tomu tiež hovorí „If you can´t beat them, buy them.“

Transakcia prebehla v 2009 v hodnote 1,2 miliardy dolárov.

No a aká inšpirácia z toho vyplýva, milé marketérky, milí marketéri?

V prvom rade taká, že toto je presne ten prípad, kedy značka NIE JE dôležitá. Keď začínate s novým podnikaním a vstupujete na trh s jasným odlíšením od konkurencie. Teda, že nejdete Tescu konkurovať v tom, kto ponúkne lacnejšie banány. Keď nie je váš biznis postavený na tom, že o 10 centov podleziete cenu všetkých kníh na Martinuse. Keď neplánujete byť miliónty beauty, travel alebo fitness influencer v poradí.

Po druhé, keď už máte nejaký nápad, snažte sa zamyslieť, ako čo najrýchlejšie a najlacnejšie zistíte, či má projekt zmysel. A na to nie je lepšia forma overenia, ako keď si to zákazníci budú kupovať ešte skôr, ako to vytvoríte. 🙂

Čas na také niečo nebol nikdy lepší. Dnes, keď už máte alternatívy typu Kickstarter, Indiegogo, Hithit či Startlab už ani nepotrebujete vytvárať si vlastný web. Len vytvoríte krátke reklamné video, popíšete vaše vízie a môžete rovno začať predávať.

No a po tretie, toto všetko neplatí len pre firmy, ale aj pre jednotlivcov, vás, milí čitatelia! Aj vy si máte budovať značku, ale aj vy by ste najprv mohli nájsť tú dieru na trhu a na tom celom stavať.

A hádajte čo: neexistuje rýchlejšie a jednoduchšie overenie, ako že o tom začnete písať príspevky, točiť videá. Prihláste sa do našej tvorcovskej komunity uKunu, pripravujeme veľa exkluzívneho obsahu.

Ak ešte stále váhate, potom vedzte, že od Nového roka zvyšujeme cenu, na 14,99 eur mesačne. Kto to dovtedy stihne, bude mať navždy súčasnú sumu, 10 eur, ako odmenu za dôveru.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️