Tiež vám kritizujú nápady? Návod, ako nájdete dôležité pripomienky

Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.

„Táto biznisová príležitosť nie je podľa nás dostatočne zaujímavá.“

„Trh nie je dostatočne veľký.“

„Rozhodli sme sa nepokračovať v ďalších diskusiách.“

Tento e-mail si uložte a otvorte vždy, keď Vám niekto niekedy skritizuje Váš dokonalý podnikateľský nápad.

V júni 2008 chceli zakladatelia Airbnb nájsť nejakého investora do firmy. Spojili sa so siedmimi známymi menami, vypýtali si 150 000 dolárov na rozbeh, a za to ponúkli 10 % firmy (teda si ju cenili na 1,5 milióna dolárov).

Piati im poslali zamietavé stanovisko (úryvky z nich vidíte na začiatku tohto e-mailu), dvaja ďalší sa ani neunúvali odpovedať.

Veď si len predstavte tú šialenosť. Kto by už len k sebe domov pozval úplného cudzinca a dovolil mu používať jeho toaletu, sprchu, chladničku či vyspať sa v jeho posteli? 😊

No a vidíte, dnes je Airbnb najväčšia sieť ubytovaní na svete bez toho, že by vlastnili čo len jednu jedinú izbu. Ich trhová hodnota je momentálne viac ako 60 miliárd dolárov. Tých 150 000 dolárov by sa možným investorom vrátilo 40 000 krát.

Ale jasné, po bitke je každý generál. Keby som vedel predpovedať budúcnosť, tak si kúpim bitcoiny v čase, keď nestáli ani stovku. O tom nemá byť tento príspevok.

Tento príspevok je o tom, že aj keď budujete svoju vlastnú miliónovú firmu, veľmi dobre si dávajte pozor na to, koho spätnú väzbu počúvate.

V prvom rade sa vyhnite rodine a najbližším. Väčšinou to totiž bývajú tí najväčší zabijaci snov, ktorí vám chcú len to najlepšie, a preto vám radi poradia tú najmenej rizikovú cestu. Keby som dal na moju mamu, dodnes sedím v banke za priehradkou, lebo veď to bola istota.😊

Okrem toho však s rezervou berte aj ľudí, ktorí sú možno z fachu, možno sú vašimi potenciálnymi zákazníkmi, ale neinvestovali do vás ani korunu.

Títo sú nebezpeční preto, lebo často svoj nezáujem nejako odôvodnia, podobne ako kedysi tí siedmi investori odmietli zakladateľov Airbnb.

Pokiaľ vyvíjate nový, unikátny, nikdy nevyskúšaný produkt, je úplne normálne, že budete počuť 150 dôvodov, pre ktoré to môže zlyhať. Presne tak isto ako ja teraz počúvam pripomienky k Addmention z každej strany, že:

– redaktori médií si nenechajú zasahovať do svojej práce/článkov, lebo by stratili svoju nezávislosť,

– inzerenti nebudú kupovať mačku vo vreci, kupovať inzerciu v článkoch, ktoré nevideli a neodsúhlasili,

– prečo by potrebovali nejaký Addmention, keď sa môžu spojiť aj napriamo a obísť nás…

A mnoho ďalších, perfektne znejúcich argumentov. Nenechajte sa nimi odradiť.

OK, zaevidujem a beriem to len ako ďalšie z 99x NIE, ktoré ma približuje k tomu jednému ÁNO. K tomu klientovi, čo chce vyskúšať novinku, nebojí sa zariskovať, čerpať benefity prvého a byť o krok vpred pred konkurenciou.

Taký človek, ktorý vám dá naozajstné peniaze (teraz, nie o X mesiacov/rokov) a chce vedieť, či sa mu to oplatí.

Taký, ktorý si vyskúša a zhodnotí, či by chcel kúpiť znova aj o mesiac, či by vás odporučil.

Tak taká spätná väzba je na nezaplatenie a je tá prvoradá, ktorou odporúčam riadiť sa.

Choďte, predávajte, zbierajte názory od platiacich klientov. Čím skôr, tým lepšie.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.