Máme za sebou prvý veľký fail (a veľké poučenie z neho 👍)

Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.

Len pred tromi týždňami som vám písal, ako veľmi dôležité je spustiť čo najskôr. Že keď ste spokojní so svojím prvým dizajnom, spustili ste neskoro.

Neprešiel ani mesiac a už vám môžem napísať o našom prvom veľkom omyle. Vidíte, ani to dlho netrvalo. 😊

Bez toho, aby som príliš zachádzal do detailov, neodhadli sme cieľovú skupinu, čo chce a ako sa správa. Taká základná vec, stále o tom sám rozprávam… A vidíte. Amaterizmus, obuvníkove deti chodia bosé.

Myslel som si, že ľudia budú používať Addmention už v základnej verzii na kúpu spätných odkazov v starom obsahu. Že si na prémiových médiách nájdu články, ktoré stále ľudia navštevujú z vyhľadávačov a v tých si kúpia odkliky k sebe.

Ale viete ako, jeden myslel, až vymyslel fúrik.

Keby som si bol urobil lepší prieskum, zistil by som nasledovné – o kúpu odkazov, tzv. backlinkov v starých článkoch má záujem iba určitá veľmi úzka cieľová skupina SEO expertov (hackerov).

Týchto ľudí nezaujíma, ako veľmi seriózne dané médium je. Ani ich nezaujíma, koľko ľudí si na ten odkaz v starom článku klikne. Aj nula pre nich môže byť dobré číslo.

Ich zaujíma jedine to, či odkaz zaindexuje Google robot a či sa vďaka tomu dostanú vyššie vo výsledkoch organického vyhľadávania.

Na to celé sa naviac využívajú praktiky, ktoré nie sú etické, ktoré samotný Google zakazuje a penalizuje.

A keď sa snažíte robiť to podľa pravidiel, tak automaticky strácajú záujem. Podľa toho teda vyzerajú aj naše tržby za posledné týždne.

Nuž, ako vravím, úplné neodhadnutie cieľovej skupiny. 😊

Šťastie však máme také, že:
a. sme to zistili stále relatívne skoro – čo je pár mesačná zachádzka v scenári, kedy chcete budovať dlhodobo, 10+ rokov úspešnú firmu?
b. máme plán a rezervy násobené x4, takže nám takáto chyba nezlomí krk, máme čas na korekciu.

Slovami Michaela E. Portera, oceňovaného vysokoškolského profesora Harvardovej univerzity, autora 19 kníh z oblasti biznis stratégie a manažmentu, jedného z najvplyvnejších ekonómov na svete:

Podstatou stratégie je vybrať si, čo NECHCETE robiť.

Špeciálne to platí, ak ste maličký začínajúci podnik, ktorý má mizivé povedomie a ešte menšie zdroje na rozvoj, komunikáciu či vedenie cenových vojen s konkurenciou.

Zvlášť v takýchto momentoch je dôležité rozhodnúť sa, na koho nechcete cieliť, komu nechcete vyhovieť, s ktorou konkurenciou nechcete zápasiť.

Amazon neporazíte cenou, Alzu neporazíte širokým sortimentom či rýchlosťou doručenia, Váš produkt bude horší ako ten od konkurencie, ktorá je na trhu o 10 rokov dlhšie.

Takéto rozhodnutia vám zároveň umožnia sústrediť všetku pozornosť, čas, peniaze a energiu na ten mikro segment, v ktorom prerazíte a ku ktorému neskôr budete pribaľovať ďalšie veci.

V prípade Addmentionu sa budeme sústrediť na marketérov, ktorí si uvedomujú, že je dôležité, aby sa o nich v médiách písalo. Ktorým bude záležať na tom, či ich reklamu uvidia reálni ľudia a koľko zaplatia za jedného čitateľa. A pre ktorých nebude jediná metrika úspešnosti to, či je takýto zaplatený odkaz označený ako „sponzorovaný“.

Vo svete backlinkingu je toto divoký západ. Sám som zvedavý, či sa nám čestnosť a poctivosť oplatí.

Držte palce. 😊

Pekný deň.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

TVOJA PRAVIDELNÁ PORCIA MARKETINGOVÝCH INŠPIRÁCIÍ

Newsletter o tom o tom, ako budujeme miliónovú firmu Addmention.
Vhodné pre startuperov, marketérov a všetkých, ktorých baví podnikanie.