Myslíte si, že reklama na vás nefunguje? Tak si tento e-mail radšej neotvárajte!

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Myslíte si, že všetky rozhodnutia sú vaše vlastné a nikto s vami nedokáže manipulovať?

Tak to ste potom istotne nikdy nepili na raňajky pomarančový džús, vy rebeli!

Ale v USA je to vraj č. 1 studený raňajkový nápoj, v Británii dokonca vytlačil čaj a je hneď za kávou.

Nebolo to však vždy tak. Vlastne naopak, ešte pred 120 rokmi nikto nepil pomaranče.

Ponúknuť niekomu pomarančový džús bolo také zvláštne, ako by sa vás niekto cudzí spýtal, či si dáte do kávy lyžičku horčice.

Na druhej strane ich Sunkist Growers (ako si družstvo pestovateľov v Amerike hovorilo) produkovalo veľmi veľa. Stromom sa darilo, ponuka niekoľkonásobne prevyšovala dopyt.

V takej chvíli mali 2 možnosti – buď seknúť úrodu a znížiť ponuku, alebo výrazne zvýšiť dopyt.

Keďže v živote vám žiaden riaditeľ či majiteľ firmy nepovie, že by chcel predávať menej, najali si profi reklamnú agentúru Lord & Thomas (dodnes funguje), nech vymyslia, čo s tým.

Tí urobili čáry-máry a zistili, že kým na posedenie si dáte tak maximálne jeden pomaranč, na jeden odšťavený pohár potrebujete 2 – 3.

Odšťavovače vtedy neexistovali, čo im ale vôbec nebránilo v tom, aby si ho vymysleli, nadizajnovali a vyrobili sami.

Odtiaľ bol už iba krok k veľkej kampani, v ktorej vám ponúkli k veľkému baleniu pomarančov aj ručný odšťavovač za 10 centíkov (také dnešné 3 eurá).

V reklame vám tvrdili, aké je to zdravé, plné vitamínov C, Vaše deti budú krásne a šťastné. Dokonca to odporúčali lekári, pohár denne!

No a tak z toho vytvorili zvyk, ktorý zmnohonásobil dopyt.

Takže, ak chcete aj vy veľa predávať, vytvorte zvyk. Zvyky sú fakt výnosné! 💰💰💰

Ale prečo práve raňajky, pýtate sa?

Lebo tí istí Sunkist Growers pestovali aj citróny.

A tak dlhodobo, celé roky, pozicionovali oranžádu ako raňajkový nápoj, zatiaľ čo citronádu ako poobedný.

Na záver mám pre vás pripravenú ešte jednu skvelú ukážku, aké mocné sú zvyky a reklama. Pozrite si dnešné video o tom, ako nás marketéri, tie mršky prefíkané, donútili kupovať diamantové prstene.

Tak čo, kto ďalší tu ide tvrdiť, že na neho reklama vôbec nefunguje? 😊

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️