Keď kreatívci ručia za reklamu svojim životom!
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Ak sa cítite v marketingu ako doma a ťažko hľadáte kurzy, ktoré by vás posunuli vpred, tak Digitálna Univerzita práve otvorila polročné Expertné štúdium. Bude tam prednášať špička v odbore, pôjde sa do hĺbky, bude priestor na odbornú diskusiu. Dokonca osobne, so mnou. Teším sa na vás. #reklama
—
Verte či nie, boli časy, kedy sa bezpečnosti v autách nevenovala takmer žiadna pozornosť, nehovorila o nej žiadna reklama. „Bezpečnosť totiž nepredáva,“ povedal bývalý šéf Chrysleru.
To až Volvo bolo vôbec prvou značkou, ktoré sa rozhodlo urobiť presný opak toho, čo všetci ostatní na trhu – urobili z nej predajný argument číslo 1. Vytrvalo a dlhodobo ju komunikovali, a to aj napriek tomu, že boli pod paľbou kritiky. Takto napríklad reagovali médiá a verejnosť, keď zaviedli trojbodový bezpečnostný pás:
„Hrozný, hrozný nápad!“
„Je to potláčanie základných ľudských slobôd.“
„Kto by už len takéto niečo chcel nosiť? Bude lepšie, keď ťa vyhodí z auta ako v ňom ostať uväznený!“
To, koľko marketingového múdra si z toho viete zobrať, je na celé video. Ale aspoň vidíte, že stať sa lídrom rozhodne nie je zadarmo, ísť na miesta, kam sa neodvážil nikto predtým.
V roku 1984, keď automobilka začala vyrábať model 740, si na svoju komunikáciu najímala agentúru slávneho reklamného guru Davida Abbotta.
Volvo bolo veľmi hrdé, aké pevné zvary karoséria auta mala, vraj každý jeden dokázal udržať hmotnosť celého 1300 kilového voza. A teda nech Abbott vymyslí, ako tento parádny sexy benefit odkomunikovať.
(To, samozrejme, žartujem, zvary sú hocičo len nie komunikačne atraktívna téma.)
Ale on?
On prišiel s originálnym nápadom: „Dajme pod to auto dieťa zvárača, ktorý tie zvary robil.“ Chcel tým demonštrovať, ako veľmi si je Volvo isté tou svojou kvalitou.
Keď oznámil klientovi, čo vymyslel, ten sa len na neho pozeral, či sa zbláznil, že to nikdy neodsúhlasí.
Tak Abbott prišiel s nápadom, aby pod neho položili samotného zvárača.
A znova ho Volvo vysmialo.
Až nakoniec prišiel s tretím nápadom, s ponukou, aká sa neodmieta: „Tak si pod to auto ľahnem ja!“
Asi si viete predstaviť reakciu klienta: žiadne dieťa, žiadny zvárač. Ale človek z reklamy? Jasné, ideme do toho! 🙂
Výsledkom bola kreatíva, na ktorej zákazník vidí jedného z najslávnejších reklamných kreatívcov, ktorý vôbec kedy žil. Leží pod krásnym, čerešňovo červeným vozom a tvrdí, že „Tak dlho píšem o kvalite tých zvarov, až mi niekto povedal, že to mám dokázať. Tak tu nervózne ležím, nech všetci vidia, že na tú kvalitu môžete staviť aj vlastný život.“
Tomu sa hovorí fakt presvedčivá argumentácia. Vo Volvo veľmi dobre vedeli, že čo oko uvidí, tomu srdce uverí. A vedia to stále.
Dodnes totiž nehovoria, akí kvalitní sú, oni to dokazujú v rozličných, priam až dychberúcich experimentoch. A dodnes im to skvele funguje.
To ma zároveň privádza k hlavnej pointe nielen tohto textu, ale aj najnovšieho videa o tom najväčšom reklamnom triku všetkých čias.
Keď chcete, aby vám ľudia naozaj verili, vašej reklame, vašej značke, tak im nehovorte, akí skvelí ste.
Dokážte im to, skutkami!
Ponúknite záruku vrátenia peňazí.
Zbierajte recenzie od spokojných zákazníkov a testimoniály od známych mien.
Posielajte svoje produkty na recenzie kritikom, robte všelijaké crash testy, testy kvality.
Tvorte prípadové štúdie.
Alebo si pokojne ľahnite pod to červené auto. 🙂
A nezabudnite mi to potom poslať, rád si to pozriem!
—
A keď už budete mať všetky tie dôkazy v rukách, potom pamätajte na známe: „Content je king, ale distribúcia je King Kong!“
Nech sa o vás a tej kvalite, čo ponúkate, dozvie celý svet!
Na distribúciu vašich posolstiev v online svete, jednoducho, rýchlo a efektívne, využite odporúčacie okná Engerio. #reklama
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️