Ako sa 50 Cent dostal k najväčšiemu biznisu?
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Aj dnešný skutočný príbeh je dôkazom, že mať kvalitný produkt nestačí. Ak chcete, aby vás jedného dňa kúpil nejaký veľký hráč, pokojne aj tá Coca-Cola, MUSÍ sa o vás najprv dozvedieť veľký počet zákazníkov.
Práve vďaka odporúčacím oknám Engerio dokážete svoje produkty a posolstvá, rýchlo a efektívne, z jedného miesta, odkomunikovať 75 % Slovákov na internete. #reklama
—
„Išiel som uličkou v supermarkete a uvidel som fľašu vody za 2,89.
A ďalej som uvidel fľašu s rovnakou vodou za 59 centov.
Keby som vám zakryl oči a dal ochutnať, tak by ste nepoznali, ktorá je ktorá. Jediný rozdiel medzi nimi bol fakt v značke.
A tak som si povedal, že aj ja chcem predávať vodu.“ – 50 Cent.
Amerického speváka 50 Centa isto poznáte, je to jeden z najslávnejších raperov všetkých čias. Predal viac ako 30 miliónov kusov albumov, získal desiatky prestížnych ocenení, ešte aj u nás v Bratislave vystupoval! 🙂
Ale vedeli ste, že jeden z najväčších biznisov jeho kariéry sa netýka hudby?
V supermarkete sa fakt divil tomu, aká silná vie byť značka, marketing, reklama, že za to isté zaplatíte 5x viac. A kým iní sa nad takým väčšinou zvyknú pohoršovať, jemu práve tam a vtedy cinkol nápad na biznis.
„Ja chcem byť toho súčasťou, ja chcem svoj kúsok z koláča. Budem predávať vodu!“
Samotný manažér 50 Centa považoval nápad za bláznivý. V tom čase sa raperi spájali s výrobcami alkoholu, to bola tá správna investícia! Ale voda? „Veď na tom len ťažko niečo zarobíš,“ tvrdil mu.
Spevák však vedel, že ľudia na koncertoch nepijú len alkohol.
Že pod 21 si ho v USA legálne nekúpite.
A že býva na koncertoch a akciách predražený.
Naopak vodu majú všade, pijú ju všetci a omnoho lepšie symbolizovala jeho životný štýl. Autenticita, tak sa tomu dnes hovorí!
Netrvalo dlho a 50 Cent, už s takto nastavenou mysľou, sa úplnou náhodou (počas tréningu vo fitku) dostal k značke Vitamin Water. Vraj vitamíny, v skutočnosti v tom bol roztopený cukor s kúskom vitamínov B a C.
Ale jemu fakt zachutila, cinklo mu druhýkrát a už aj vymýšľal, ako by vedel naskočiť do rozbehnutého biznisu. Nechcel sa ozývať prvý, lebo vedel, že to by hneď bola jeho vyjednávacia pozícia horšia.
Vymyslel teda dokonalý plán – počas nahrávania reklamy na Reebok nechali v klipe záber „Fiftyho“, ako tú vitamínovú vodu pije. 🙂
Síce to bolo na moment, tak na pol sekundy, ale stále dosť dlho na to, aby sa o tom manažéri z Vitamin Water dozvedeli a hneď aj sa ozvali kvôli spolupráci, či by značke robil ambasádora.
No a vy už isto tušíte, ako sa s tým dopytom vysporiadal. Že nemá záujem o štandardný kontrakt, že takých má dosť, ale ak chcú, urobí to influencerstvo bez peňazí, výmenou za podiel vo firme. 🙂
Bolo to odvážne, ale tá ponuka, to promo ktoré im ponúkol, že bude na všetkej reklame s fľaškou v ruke, nedalo sa odmietnuť. V konečnom výsledku tržby narástli v priebehu pár rokov o stovky percent.
A to bolo až tak veľa, že v roku 2007 celú firmu Glaceu a jej značky kúpila Coca-Cola za 4,1 miliardy dolárov. Odhaduje sa, že 50 Cent za svoj podiel dostal niekde medzi 100 – 150 miliónov, presné číslo vraj nemôžu zverejniť.
No a čo z tohto celého príbehu vyplýva pre všetkých marketérov, obchodníkov, podnikateľov? Hneď tri veci:
Že keď si vybudujete silnú značku, potom aj vy budete môcť predávať za 5-násobok cien. Budujte ju!
Že nápad je tak 1 % hodnoty biznisu, zvyšných 99 % je jeho exekúcia. Pečené holuby do huby mu nespadli samé od seba, ani vy s tým nepočítajte. Exekuujte!
A nakoniec, že je fakt dôležité veriť si, aj keď pred ostatnými budete za bláznov. Užite si to! 🙂
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️