Akú silu má vaša myseľ?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Aj dnešný skutočný príbeh je ukážkou toho, ako fakt veľmi dôležitá je uveriteľnosť komunikácie.

Uveriteľnosť vašich reklám určite zvýšite, ak ju budú odporúčať tie najprestížnejšie slovenské médiá. Pekne natívne, medzi iným redakčným obsahom.

Vďaka odporúčacím oknám Engerio to všetko môžete spraviť rýchlo a efektívne z jedného miesta. #reklama

Už ste niekedy uvažovali, akú obrovskú silu má vaša myseľ?

A aké ľahké je ovplyvniť ju?

Experiment s falošnou operáciou kolena, o ktorej vám dnes napíšem, zrealizoval doktor Bruce Moseley, uznávaný odborník v ortopedickej športovej medicíne. V roku 1996 bol tímovým lekárom amerického basketbalového tímu na olympiáde v Atlante.

V tom spomínanom pokuse zobral skupinu 180 pacientov, ktorí trpeli bolesťami kolena tak veľmi, že pri chôdzi viditeľne krívali, podopierali sa palicou, alebo potrebovali inú formu pomoci.

Tí všetci potrebovali operovať meniskus v kolene. Pri zákroku ich najprv uviedli do celkovej anestézie a potom tú chrupavku v kolene buď opláchli silným prúdom vody alebo oškrabali špeciálnymi prístrojmi.

No lenže Moseley sa rozhodol urobiť niečo zaujímavé a smiešne zároveň: náhodne vybranú tretinu z operovaných pacientov v skutočnosti NEoperoval, len to predstieral.

Také náhodné to bolo, že ani on, ani jeho kolegovia operatéri a sestričky nevedeli, kto je v ktorej skupine, až kým si na sále neotvorili obálku. Potom tým „šťastlivcom“ na televízor pustil prednahratú videokazetu, ktorá ukazovala zábery z reálnej operácie. Moseley si od kolegov pýtal náradie, konverzoval s personálom a celkovo zákrok vykonával tak dlho, akoby to bolo naozaj. To aby pacienti netušili, že niečo nesedí.

Na záver im urobil na kolene reznú ranu a hneď ju aj zašil, aby si naozaj mysleli, že zákrokom prešli.

Tipnite si, aké boli výsledky?

Po operácii úplne všetci pacienti nahlásili menšiu bolesť a lepšiu mobilitu kĺbu. Inak povedané, tým neoperovaným sa darilo rovnako dobre ako operovaným. A ako neskôr zistili, keď boli na kontrole, ešte aj pol roka po „zákroku“.

Aj po ďalších dvoch rokoch sa ich pýtali, ako sa im darí, a znova, výsledky boli vo všetkých skupinách podobné.

Bolo to také fascinujúce, že tento experiment niekoľkokrát zopakovali, rozliční lekári, v rozličných krajinách a zakaždým to dopadlo s rovnakým, resp. podobným výsledkom. Lekári vo Fínsku dokonca odporučili, aby sa klasické operácie menisku prestali robiť, lebo nedávali zmysel.

Cena jedného takéhoto úkonu sa totiž pohybuje v tisícoch eur a ročne sa ich vo svete vykoná milióny, tak si zoberte, koľko peňazí by sa mohlo ušetriť – miliardy!

Ale čím to je?

Je možné, že pacientom, mne, vám všetkým sa polepší, lebo skrátka veríte v zázračnú moc špičkových trénovaných lekárov, ktorí pred vami už pomohli tisícom iných ľudí?

Alebo že v nemocničnom prostredí, s typickou sterilnou vôňou, kde vidieť všetky tie vydezinfikované striekačky a skalpely, sa mozog pacienta nastaví do „uzdravovacieho módu“?

Ľudská myseľ má skrátka obrovskú silu a tá falošná operácia menisku je len ďalším príkladom toho, aké dôležité je budovať celý ten placebo efekt aj vo vašom marketingu:

  1. Budujte si silnú značku, nielen firemnú, ale aj tú osobnú. Prihláste sa do našej veľkej výzvy „Nový rok, nová silná značka… tvoja vlastná“. Lebo veď, čo je lepšie ako investícia do seba? 🙂
  2. Predávajte svoje produkty a služby za plnú cenu. Žiadne zľavy, prosím (aj keď s vami budú isto vyjednávať!).
  3. Majte veľa recenzií a referencií. Nech sa páči návod, ako si ich zbierame my.
  4. Na stenu si vyveste veľa certifikátov, ocenení a medailí, na webstránke uverejnite prípadové štúdie.

Zákazníci od vás budú nakupovať radšej a častejšie, aj keď by to bolo iba obyčajné placebo!

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️