Najmenej platení zamestnanci majú často takú moc, že dokážu zničiť váš biznis 💔

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

PPPeter, jeden z najvplyvnejších slovenských youtuberov, sa preslávil okrem iného aj sériou „The worst reviewed – Eastern Europe.“

So skrytou kamerou chodil a natáčal tie najhoršie hodnotené podniky vo východnej Európe. Na agregačnej stránke s hodnoteniami (typu Tripadvisor či Zomato) si našiel tú najhoršiu prevádzku a na vlastnej koži ju otestoval. Ako napríklad najhoršie hodnotenú piváreň v Českej republike.

Aké bolo jeho prekvapenie, keď zistil, že to hodnotenie si krčma vôbec nezaslúži. Jedlo bolo chutné, prostredie príjemné, obsluha milá.

Tak potom, prečo tak málo hviezdičiek?

Celé to stálo a padalo na bývalých zamestnancoch, ktorí boli neochotní a nepríjemní až natoľko, že ľudí vyprovokovali k zlým recenziám. Majiteľ personál vymenil, ale značka s poškvrneným menom ostala.

Vo všeobecnosti platí, že čašníci, ľudia na helpdeskoch, predavači za pokladňami a v predajniach majú nízke platy. V USA je povolanie čašník jedným z mála, ktoré zo zákona môže zarábať menej ako minimálnu mzdu, t. j. od 2,13 $/hodinu, zatiaľ čo minimálka je tam 7,25 $. A pravé takíto ľudia rozhodujú o celkovom zážitku z podniku, ako môžeme vidieť aj na videu.

Chcete ultimátnu marketingovú radu?

Prestaňte investovať všetky peniaze do zákazníkov – komunikácie, super produktov, otvárania nových obchodov a nízkych cien.

Interný marketing, investovanie do zamestnancov, sú minimálne rovnako také dôležité.

Ľudia, ktorí sú tvárou vašej firmy, ktorí vás reprezentujú, keď sa práve nepozeráte. Oni sú tí, ktorí premieňajú náhodných okoloidúcich na platiacich zákazníkov. Oni sú zodpovední za to, že vás zákazníci odporúčajú, že sa radi vracajú.

Ak sa postaráte o nich, oni sa postarajú o zákazníkov.

Ak chcete rozšírenú verziu, s viac príkladmi, aj zlými aj výbornými, natočil som o tom samostatné video. Tak dôležitá téma to je.

A čo vy – staráte sa adekvátne o vašich zamestnancov?

Prajem pekný deň.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️