Najdôležitejšia rovnica v histórii ľudstva
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Nie, názov tohto newslettra nie je žiaden clickbait.
Ja vám chcem naozaj prezradiť tú najdôležitejšiu rovnicu v histórii ľudstva, dôležitejšiu než Einsteinove e = mc2.
Ale ešte predtým, ako sa k nej dostanem, chcel by som vám povedať minipríbeh, ktorý sa mi stal. Bolo to už pred dobrými 8 – 9 rokmi, čo som štartoval vtedajší Strossle (dnešné Engerio), čo som rozmýšľal, aký nový biznis by som spustil.
Išiel som na startuperskú akciu, kde máte víkend na to, aby ste stretli totálne neznámych ľudí, zhodli sa na nejakom nápade, zrealizovali ho, odprezentovali pred investormi. A hádam aj získali peniaze na rozbeh.
V našom tíme sme mali okrem mňa a Štefana, súčasného finančného riaditeľa GymBeamu (vtedy ešte úplné ucho), aj chalana, ktorého meno si už síce nepamätám, ale viem, že sa mi ozval cca 5 – 6 rokov po tej súťaži.
Vyčítal mi, že keby sme ho vtedy boli počúvali, keby sme si zvolili jeho nápad (chcel urobiť roznášku jedla cez aplikáciu, na tú dobu neslýchaná vec), tak by sme dnes my mohli byť tým slávnym Boltom alebo Woltom. Namiesto toho skončil v korporáte a práca tam ho vôbec nebavila.
No a tým pádom sa dostávame k tej najdôležitejšej rovnici v histórii ľudstva. K tejto:
Tou je, že hodnota každého biznisu, ale aj Vašej práce či pokojne celého života je vlastne súčinom nápadu a exekúcie.
Teda, ak aj budete mať skvelý nápad, na novú umelú inteligenciu, metaverzum, TikTok či aplikáciu na roznášku jedla, tak jeho hodnota je maximálne 20 eur, ani o jedno jediné euríčko naviac.
Skutočným multiplikátorom hodnoty je exekúcia. Ak ho nebudete realizovať (no execution), tak na ňom zarobíte veľkú tučnú nulu.
Ale naopak, ak budete mať skvelú exekúciu, tak aj pri akej-takej myšlienke za max. 5 dolárov môžete mať nakoniec skvelý zárobkový biznis.
K tomu na Slovensku ani neexistuje lepší príklad ako Slido. Pokiaľ nepoznáte, to je taká tá modrá obrazovka, cez ktorú sa pýtate otázky na konferenciách, lebo je to praktickejšie, pohodlnejšie a nemusíte sa báť, že sa pred všetkými do mikrofónu spýtate nejakú blbosť. 🙂
Sledujem ich od začiatku, tiež v roku 2012 začínali na presne tej istej víkendovej startuperskej akcii, oni ju dokonca vyhrali (na rozdiel od nás :)). Nechcel som tomu veriť, dával som im minimálne šance na úspech. Veď spúšťať nástroj pre konferencie v časoch, keď sa všetko presúvalo na internet, rušili sa veľké výstavy jedna za druhou, no tí sa museli zblázniť.
Ale viete čo?
Nezbláznili.
Oni ten svoj nápad tvrdo exekuovali. Odmietali ich, nedarilo sa, tak sa chalan od nich presťahoval do Anglicka a chodil po všetkých zadarmo akciách (lebo veď aj tak nemali peniaze, v spacáku tam kde kade prespával). No a keď tam bol, skúšal presvedčiť organizátorov, nech na otázky používajú práve ich software. Skrátka, exekuoval.
A „s takou blbosťou“, ale echt exekúciou, o osem rokov neskôr pokorili hranicu 1 milión používateľov, mali 150 zamestnancov (doteraz nechápem, čo tam toľkí mohli robiť, veď to je jedna modrá obrazovka!), stala sa celosvetovo známou značkou používanou na každej druhej konferencii, až ich nakoniec kúpilo CISCO za desiatky miliónov eur.
Samozrejme, ak budete mať hroznú myšlienku (-1) a tú budete násobiť dokonalou exekúciou (10 000 000 000), tak z toho bude mega prepadák à la neúspešný konkurent Netflixu zvaný Quibi, miliardy dolárov na ňom spálili. Ale o tom možno inokedy, toto má byť pozitívny newsletter. 🙂
Pamätajte teda, akýkoľvek skvelý nápad budete mať, pracovný, rodinný, osobný, pokiaľ si len sadnete doma na gauč a budete kukať seriály a Instagramy, tak budete zalamovať ako ten s tým Woltom.
A tiež, ak budete mať prácu, ktorá vás nebaví, v nej nepríjemného šéfa, nevďačných klientov, ale budete to skvele exekuovať, že ešte aj cez víkendy budete odpovedať na e-maily, tak si zarábate na prúser väčší než to Quibi.
Držím vám palce, nech ste radšej to Slido! 🙂
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️