Koľko ľudí si všíma vaše trapasy?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Čo myslíte, ako veľmi zaujímajú ostatných Vaše produkty, služby, Vaša reklama… vy sami?

Budete možno sklamaní prekvapení, ale oveľa menej, ako si myslíte.

OVEĽA.

Výskumníci na to prišli už v 90. rokoch tak, že testovaných študentov na univerzite obliekli do trička s veľkým obrázkom speváka Barryho Manilowa. Z toho si mladí v tej dobe robili srandu (podobne ako dnes niektorí napr. z takej Zdenky Studenkovej), a teda nosiť ho na hrudi bolo pre mnohých trápne.

Následne tieto svoje pokusné králiky oblečené v trápnych tričkách poslali do miestnosti s inými študentmi, tiež účastníkmi experimentu. Zámerne ich tam poslali o 5 minút neskôr, keď už všetci ostatní boli zaneprázdnení zadanou úlohu – vypĺňali test. Ten bol síce fiktívny, ale nikto o tom nevedel, všetci si mysleli, že ten je predmetom experimentu.

Po dopísaní výskumníci poprosili tých oneskorencov s tričkom, aby odhadli, koľko ľudí v miestnosti si ich všimlo a vedeli by povedať, čo trápne na ňom mali vyobrazené.

Priemerná odpoveď bola 46 %, teda takmer polovica.

Ale viete, aké bolo skutočné percento, keď sa spýtali ostatných študentov?

Od 8 do 23 %. Teda od polovice po šestinu pôvodného odhadu.

Od tohto experimentu pozná tento svet efekt, ktorý sa odborne nazýva „v žiare reflektorov. Ten hovorí, že VÝRAZNE preceňujeme to, ako si nás všíma naše okolie. Myslíme si, že všetci sledujú naše kroky, komunikáciu, našu značku, aké chyby sme urobili. Všetko.

Ale to je veľký omyl.

Tá dobrá správa je, že keď ste neučesaní, vyzeráte hrozne a na košeli máte obrovskú škvrnu od kečupu, vaše okolie si to pravdepodobne aj tak nevšimne. Ľudia majú vlastný život, vlastné problémy a boja sa, aby ste si nevšimli ich vadu, že majú na gatiach veľkú dieru. Preto sa ani nemusíte príliš trápiť nejakou kritikou, ktorá môže prísť, keď niečo poviete, spravíte alebo sa posadíte na 50 hodín na záchod. Aj tak na to drvivá väčšina ľudí zabudne, a vy to nabudúce urobíte lepšie.

Tá zlá je, že v skutočnosti aj tie najznámejšie značky zaberajú v našich hlavách len miniatúrne miestečko. Zákazníkom by trvalo presne 0,0 sekundy nahradiť ich v momente, keby náhodou neboli dostupné. Či vy ste už niekedy videli zákazníka, ktorý odišiel z reštaurácie len preto, že tam nečapovali Kofolu?

Jednou z najdôležitejších úloh marketingu potom je, že keď sa zákazník rozhodne nakúpiť, aby ste boli „top of mind“. Na to potrebujete v prvom rade kvalitnú výraznú kreatívu, ktorá je tým najdôležitejším prvkom úspešnej kampane.

No a potom, keď ten kvalitný obsah už máte, musíte ho distribuovať najviac ako to len ide, nech zasiahnete čo najväčšiu časť svojej cieľovej skupiny.

Nebojte sa ani vyššej frekvencie, dookola opakujte svoje posolstvá. Kým vám z toho nebude priam na zvracanie, až dovtedy je toho málo a musíte pridať a distribuovať viac.

Ľudia boli extrémne zaneprázdnení už v tých 90. rokoch, keď mali len to tričko s Manilowom, žiadne mobily, YouTube, sociálne siete a oveľa viac obsahu, ako kedy budú schopní skonzumovať. Predstavte si teda, ako by taký test dopadol dnes.

Zato zaujímavý obsah nebude nikdy otravný, nikdy nevyjde z módy.

Tvorte a šírte. Je to totiž tá najrýchlejšia cesta k tej najdôležitejšej značke zo všetkých – vašej osobnej.

Superkreatívnu reklamu vám nevymyslíme, mrzí ma to.

Ale keď ju už budete mať, tak vám zabezpečíme, že ju uvidí 74 % používateľov internetu. Jednoducho, rýchlo, efektívne. A to je tiež dôležité, lebo veď content je king, ale distribúcia je King Kong.

Od svetovej distribúcie vás delí jediný e-mail. Ozvite sa nám do Engerio. #reklama

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️