Tá najslávnejšia teleshopping reklama v histórii
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Aj dnešný skutočný príbeh je ukážkou toho, ako fakt veľmi dôležitá vo vašom živote je distribúcia. Nezaobíde sa bez nej žiadna úspešná značka či produkt.
Na distribúciu vašich posolstiev v online svete, jednoducho, rýchlo a efektívne, využite odporúčacie okná Engerio. #reklama
—
Jasné, robte si srandu z teleshoppingových reklám koľko len chcete, sám ich považujem za tú najsmiešnejšiu formu reklamy.
Či skôr najsmutnejšiu? Neviem sa rozhodnúť.
Viete ale, že to bol superefektívny spôsob predaja, jedna z najlepšie fungujúcich foriem toho, čo dnes voláme content marketing?
Teleshoppingy predávali až tak, že ich využíval aj samotný Microsoft či Apple. Veru, aj oni natáčali pol hodinu dlhé spoty! Keď sa Steve Jobs v roku 1997 vrátil do Apple, tak s tým okamžite urobil krátky proces.
Skutočnú mániu pritom odštartoval produkt, o ktorom by ste to možno nikdy nepovedali – japonské samurajské nože, ktoré neboli ani z Japonska a neboli ani od samurajov! Presne ako by ste čakali od sveta reklamy! 🙂
Bolo to v 70. rokoch, čo dvojica obchodníkov, Ed Valenti a Barry Becher, hľadala produkt, ktorý by trh chcel, na ktorom by zarobili veľa peňazí. A tak objavili nože Quikut, ako skratka slov quick cut = rýchly rez.
Boli také ostré, že ste s nimi aj drevo posekali, aj plech prerezali, a hneď na to ste mohli odrezať plátok paradajky taký tenký, že cezeň bolo vidno. Skrátka, výborný produkt so zlým menom.
Dohodli si teda licenciu a založili značku Ginsu, lebo Ginsu znelo japonsky, samurajsky, superostro, akoby to bol nejaký meč katana.
Potom si našli japonského študenta, ktorý bol v krajine na výmennom pobyte, a urobili z neho vychýreného šéfkuchára, presne tak ako to len reklama dokáže! 🙂
Následne vytvorili sériu teleshoppingových reklám, ktorá začína karate sekom a hláškou, že „v Japonsku používajú ruku namiesto noža, ale to nefunguje na prerezanie rajčiny!“
Práve vďaka tejto kampani dnes svet pozná hlášky ako „Koľko by ste zaplatili za produkt ako je tento?, Toto je neuveriteľná, supernízka cena!, Objednávajte teraz“, pretože „naši operátori čakajú“.
A keď už ste držali v ruke telefón a boli pripravení volať, tak vám povedali „Ale počkajte, máme toho omnoho, OMNOHO viac!, Ak zavoláte hneď, dáme vám darček! či Máte 30 dní na vrátenie. A ak to aj vrátite, darček vám ostáva!“
No a nakoniec, keď toto všetko mali, objednali si nočné vysielacie časy. To preto, lebo Ed Valenti pôvodne pracoval ako obchodník v televízii a vedel, že v noci nikto normálny neinzeroval, že bolo možné získať obrovské, až 95 % zľavy za odvysielanie.
No a vy už správne tušíte, že ono to fungovalo priam neuveriteľne dobre!
Kampaň inzerujúca Ginsu nože bežala 8 rokov. Vďaka netradičnej kreatíve a hodnovernosti televízie vytvorili z úplne novej a neznámej značky megahit. Číselne vyjadrené, predali medzi 6 – 8 miliónmi kusov za približne 30 miliónov dolárov.
Bol to taký úspešný biznis, že keď sa ich niekto opýtal: „Čo znamená Ginsu?“, odpovedali: „Už v živote nemusíme pracovať.“ 🙂
Oni však pokračovali ďalej, rozvíjali firmu, objavili a svetu predstavili desiatky ďalších produktov, bez značky, s ohromným potenciálom. V komunikácii používali tie isté princípy a výzvy, akurát predávali zázračné krájače, vákuovo-čerstvé uzatvárateľné boxíky, kráľovsky oceľové misky… a predali toho za 500 miliónov dolárov. Vďaka tomu zamestnávali viac ako 150 ľudí a stali sa jedným z najväčších televíznych inzerentov v krajine, na úrovni Coca-Coly.
Tak aspoň zas a znova vidíte, že vy nemusíte zakaždým vyvíjať nové produkty, ponúkať unikátne výhody, vytvárať nové, neexistujúce trhy.
Svet je plný skvelých produktov, neobrúsených diamantov, s nevhodným menom, alebo nevhodnou reklamou, alebo nevhodnou distribúciou.
A vy ich „len“ musíte objaviť a povedať o nich svetu originálnou formou.
Ed Valenti, Barry Becher, alebo Horst Fuchs by vám o tom vedeli rozprávať! 🙂
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️