Zamestnanec, ktorý nikdy neochorie, neodíde, nepožiada o vyšší plat

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Najväčšie poučenia si človek často dokáže zobrať aj z tých najnečakanejších, negatívnych situácií.

To moje prišlo pred veľa rokmi, keď mala moja svokra autohaváriu – vo Viedni do nej nabúralo iné auto.

Cudzia krajina, cudzia reč, stresová situácia… Nuž, viete si predstaviť, v akom vnútornom rozpoložení musela byť.

Prvé, čo jej inštinktívne napadlo bolo zavolať svojim deťom. Čím dosiahla akurát tak to, že už nebola v strese iba ona, ale aj moja manželka. A ako to už býva, keď je v strese ona, tak sa uistí, že sa mu nevyhnem ani ja! 🙂

Druhé, čo jej napadlo bolo zavolať do poisťovne, aby vedela, čo robiť, keď prídu policajti, ako sa z tej križovatky dostane, kto ju odtiahne.

Lenže viete, čo sa dialo?

Dlhé desiatky minút jej tam hrala v slučke taká tá otravná muzička a oznam, že ste ďalší v poradí. Nevedela, koľko to bude trvať, ale čím dlhšie čakala, tým skôr si myslela, že už už jej to určite zdvihnú.

Tým pádom sa jej nemohla dovolať moja manželka, z čoho sa dostala ešte do väčšieho stresu… A o to viac som si to vypil ja! 🙂

A prečo vám to sem píšem?

Lebo často sa ku mne pri rozličných príležitostiach dostane otázka typu: „Aký obsah máme tvoriť?“

Máme začať nahrávať videá, písať magazín, optimalizovať na kľúčové slová vo vyhľadávačoch, sociálne siete, súťaže… čím začať?

Moja rada znie: nič z toho, to všetko počká.

Choďte v prvom rade za svojimi obchodníkmi, predavačmi, ľuďmi na technickej podpore, na reklamáciách… A spíšte si zoznam najčastejších otázok a problémov, ktoré zákazníci riešia.

Keď ich máte, pripravte k nim ten najlepší obsah, ktorý v tom momente dokáže spraviť. Môžu to byť články, videá, ale pokojne aj diskusné fórum, databáza najčastejších otázok, „ako na to“ návody. A, samozrejme, môže to byť aj interaktívny formulár, kde poradíte zákazníkovi, čo presne robiť, keď príde na škodovú udalosť a prvýkrát po desiatich rokoch potrebuje pomôcť urobiť niečo, čo nikdy predtým nerobil.

Nakoniec, keď to všetko bude hotové, šírte. Dajte to na stránku, posielajte e-mailom v odpovediach na dotazy, zahrňte do cenových ponúk. Alebo to dajte do tej prednahratej slučky na hotline, že buď čakaj na voľného operátora, alebo choď a vyrieš to online.

Najviac sa mi páči, že dokážete osloviť podstatne viac možných klientov za podstatne menej času. Budú edukovanejší, budú skôr vedieť, čo chcú, budú mať lepšie nastavené očakávania.

Tým pádom vám aj porastie konverzia, aj ušetríte kopu peňazí a energie. A tým určite potešíte vašich šéfov a majiteľov, ktorí by všetci chceli zarábať viac a míňať menej.

Čo sa človek nedozvie z jednej búračky. 🙂

Tak, a teraz sa zamyslite: akým obsahom dokážete škálovať svoj biznis vy?

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️