Tá najdrahšia fľaša Coca-Coly v histórii

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Viete, aký príbeh sa vám bude najlepšie čítať? Ten váš vlastný predsa!  

Vy si ho napíšte, my v Engerio vám ho rozšírime miliónom Slovákov. #reklama

Toto je príbeh neľútostného konkurenčného boja medzi dvoma odvekými rivalmi.

Bude sa vám zdať ako z nejakého hollywoodskeho thrilleru. Možno si budete myslieť, že si vymýšľam.

Ale naozaj sa stal, pokojne si to vygooglite.

Je o tej najdrahšej fľaške nealko drinku v histórii ľudstva – 1,5 milióna dolárov za túto fľašu Coca-Coly si vypýtali.

Bolo to ešte v máji 2006, kedy jeden z riaditeľov v Pepsi Cole dostal list od akéhosi Dirka z Coca-Coly. Na hlavičkovom papieri v ňom bolo napísané: „Milé Pepsi, mám extrémne dôverné a utajované informácie. Také, čo videlo len zopár riaditeľov v mojej firme. Detailný marketingový plán firmy na najbližšie 4 roky. Dám ich tomu, kto ponúkne najviac peňazí. Táto exkluzívna ponuka je platná 2 týždne. Zavolajte mi na číslo XXX. Dirk“

Inak povedané niekto z Coca-Coly tam už asi nebol šťastný a spokojný s podmienkami, a tak si povedal, že predá tajné dokumenty najväčšiemu konkurentovi. Dirk sa zjavne spoliehal na desiatky rokov trvajúci „cola-wars“ súboj oboch firiem, ktoré sa súdili, sporili, navážali do seba v reklame, v chuťových testoch, kradli si sponzoringy exponovaných športových a kultúrnych udalostí… Veď to poznáte, bežný súboj o priazeň zákazníka. 🙂

Bolo to medzi nimi také vyhrotené, že Pepsi donútila svojho súpera urobiť tú najväčšiu chybu v histórii Coca-Coly.

V každom prípade Pepsi to spojenie nadviazala. Akýsi Jerry kontaktoval Dirka a povedal, nech to celé dokáže, aby vedel, že má zmysel rozprávať sa ďalej. Dirk teda odfaxoval 14 strán a naozaj neblafoval, všetko to boli interné dokumenty.

S čím ale Dirk istotne nerátal bolo, že Jerry bol v skutočnosti agent FBI v prestrojení. Značka sa totiž spojila s políciou a ďalší postup koordinovala s ňou. Keď už všetci vedeli, že to nie je sranda a že niekto z firmy vynáša, inštalovali skryté kamery. A tie odhalili, že čiernou ovcou je sekretárka šéfa marketingu, Joja Williamsová.

Akcia však pokračovala ďalej. Pepsi na prejavenie vážneho záujmu mala zaplatiť najskôr 10 000 dolárov, potom ďalších 75 000 a prevziať si zásielku v cestovnej taške od Armaniho na letisku v Atlante.

Následne účastníkov prípadu (boli traja), ešte polícia pár týždňov sledovala, aby si bola 100 % istá, že má všetkých. A keď malo prísť k finálnej výmene všetkého, čo Dirk mal, za 1,5 milióna dolárov, vrátane fľaštičky so vzorkou pripravovaného Coca-Cola drinku, zatkla ich.

Previnilci dostali osem, päť a dva roky za mrežami. Aj keď sa im to nepáčilo, bol to od súdu exemplárny trest, pretože práve duševné vlastníctvo malo byť kľúčové pri ekonomickom raste celej USA.

Pepsi zase v stanovisku povedala, že konkurenčný boj môže byť tvrdý, ale mal by byť férový a legálny, preto sa rozhodli riešiť veci týmto spôsobom.

Bodaj by si práve z nich brali príklad manažéri v mnohých firmách všade po svete. Pretože, a zvlášť chlapi to tak majú, keď sa ide po víťazstve, ide sa pokojne aj cez mŕtvoly. Nestačí, že ja musím vyhrať, ostatných ešte musím rozdrviť na šrot.

Želám vám silu, aby ste dokázali to isté – hrali tvrdo, ale férovo. Buďte Pepsi Colou, hoc sa to dnes v tom drsnom konkurenčnom boji príliš nenosí. Aj keď to žiadny zákazník neuvidí, žiadne médium o tom nenapíše, budú tú čestnosť vidieť, počuť a cítiť vaši zamestnanci. A tí to celé potom skôr prenesú do svojho správania, do svojej komunikácie so zákazníkmi.

Držím palce.

A keď sme už pri Pepsi, vedeli ste, že mala kedysi 6. najväčšiu námornú flotilu na svete?

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Tá najdrahšia fľaša Coca-Coly v histórii

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Viete, aký príbeh sa vám bude najlepšie čítať? Ten váš vlastný predsa!  

Vy si ho napíšte, my v Engerio vám ho rozšírime miliónom Slovákov. #reklama

Toto je príbeh neľútostného konkurenčného boja medzi dvoma odvekými rivalmi.

Bude sa vám zdať ako z nejakého hollywoodskeho thrilleru. Možno si budete myslieť, že si vymýšľam.

Ale naozaj sa stal, pokojne si to vygooglite.

Je o tej najdrahšej fľaške nealko drinku v histórii ľudstva – 1,5 milióna dolárov za túto fľašu Coca-Coly si vypýtali.

Bolo to ešte v máji 2006, kedy jeden z riaditeľov v Pepsi Cole dostal list od akéhosi Dirka z Coca-Coly. Na hlavičkovom papieri v ňom bolo napísané: „Milé Pepsi, mám extrémne dôverné a utajované informácie. Také, čo videlo len zopár riaditeľov v mojej firme. Detailný marketingový plán firmy na najbližšie 4 roky. Dám ich tomu, kto ponúkne najviac peňazí. Táto exkluzívna ponuka je platná 2 týždne. Zavolajte mi na číslo XXX. Dirk“

Inak povedané niekto z Coca-Coly tam už asi nebol šťastný a spokojný s podmienkami, a tak si povedal, že predá tajné dokumenty najväčšiemu konkurentovi. Dirk sa zjavne spoliehal na desiatky rokov trvajúci „cola-wars“ súboj oboch firiem, ktoré sa súdili, sporili, navážali do seba v reklame, v chuťových testoch, kradli si sponzoringy exponovaných športových a kultúrnych udalostí… Veď to poznáte, bežný súboj o priazeň zákazníka. 🙂

Bolo to medzi nimi také vyhrotené, že Pepsi donútila svojho súpera urobiť tú najväčšiu chybu v histórii Coca-Coly.

V každom prípade Pepsi to spojenie nadviazala. Akýsi Jerry kontaktoval Dirka a povedal, nech to celé dokáže, aby vedel, že má zmysel rozprávať sa ďalej. Dirk teda odfaxoval 14 strán a naozaj neblafoval, všetko to boli interné dokumenty.

S čím ale Dirk istotne nerátal bolo, že Jerry bol v skutočnosti agent FBI v prestrojení. Značka sa totiž spojila s políciou a ďalší postup koordinovala s ňou. Keď už všetci vedeli, že to nie je sranda a že niekto z firmy vynáša, inštalovali skryté kamery. A tie odhalili, že čiernou ovcou je sekretárka šéfa marketingu, Joja Williamsová.

Akcia však pokračovala ďalej. Pepsi na prejavenie vážneho záujmu mala zaplatiť najskôr 10 000 dolárov, potom ďalších 75 000 a prevziať si zásielku v cestovnej taške od Armaniho na letisku v Atlante.

Následne účastníkov prípadu (boli traja), ešte polícia pár týždňov sledovala, aby si bola 100 % istá, že má všetkých. A keď malo prísť k finálnej výmene všetkého, čo Dirk mal, za 1,5 milióna dolárov, vrátane fľaštičky so vzorkou pripravovaného Coca-Cola drinku, zatkla ich.

Previnilci dostali osem, päť a dva roky za mrežami. Aj keď sa im to nepáčilo, bol to od súdu exemplárny trest, pretože práve duševné vlastníctvo malo byť kľúčové pri ekonomickom raste celej USA.

Pepsi zase v stanovisku povedala, že konkurenčný boj môže byť tvrdý, ale mal by byť férový a legálny, preto sa rozhodli riešiť veci týmto spôsobom.

Bodaj by si práve z nich brali príklad manažéri v mnohých firmách všade po svete. Pretože, a zvlášť chlapi to tak majú, keď sa ide po víťazstve, ide sa pokojne aj cez mŕtvoly. Nestačí, že ja musím vyhrať, ostatných ešte musím rozdrviť na šrot.

Želám vám silu, aby ste dokázali to isté – hrali tvrdo, ale férovo. Buďte Pepsi Colou, hoc sa to dnes v tom drsnom konkurenčnom boji príliš nenosí. Aj keď to žiadny zákazník neuvidí, žiadne médium o tom nenapíše, budú tú čestnosť vidieť, počuť a cítiť vaši zamestnanci. A tí to celé potom skôr prenesú do svojho správania, do svojej komunikácie so zákazníkmi.

Držím palce.

A keď sme už pri Pepsi, vedeli ste, že mala kedysi 6. najväčšiu námornú flotilu na svete?

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️