Tie najdôležitejšie marketingové grafy, ktoré tento rok uvidíte

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Milé dámy a páni, dovoľte mi predstaviť Vám tie najdôležitejšie grafy, ktoré tento rok uvidíte.


Počas uplynulých 22 rokov sme tu mali pád dvojičiek, množstvo medzinárodných vojen/konfliktov, ekonomickú recesiu, nezamestnanosť vyššiu ako počas Veľkej hospodárskej krízy v 1929, koronu, Brexit, boje s terorizmom, web 2.0, internet, mobily, virtuálnu realitu, nástup e-commerce… Skrátka mnoho ďalších dôležitých udalostí.


V BBH Labs, výskumnej odnoži rešpektovanej reklamnej agentúry, sa preto rozhodli zanalyzovať Target Group Index (TGI), najstarší spotrebiteľský prieskum vo Veľkej Británii, skúmajúci názory na stovky otázok.


To, na čo prišli, si radšej uložte, také je to dôležité pre kohokoľvek, kto sa snaží byť efektívnym v marketingu.


Nech sa páči, tu sú výsledky, všetko čísla v percentách:

A čo na grafoch vidíte?

Vôbec nič!

Rovnú čiaru toho, ako sa menia aj vaši zákazníci naprieč dekádami. Odpovede na takmer polovicu zo stoviek otázok sa zmenili o menej ako 5 %. 3/4 odpovedí o menej ako 10 %.

Tak prečo sú najdôležitejšie?

Lebo všetci proroci, trendy, prednášky, online marketingoví gurovia a médiá vám priebežne prinášajú také tie správy, ako ohromne sa zákazníci menia.

Ako je televízia mŕtva, a všetko tu nahradí Netflix a HBO a YouTube.

Ako je tlač mŕtva, rádia sú mŕtve… Všetci už pomreli, ostali len sociálne siete.

Ako sa treba prispôsobovať mileniálom, generáciám Z, Alpha.

Ako zásadne sa menia postoje ľudí ku značkám. Že musia byť sociálne zodpovedné, zelené, lebo inak nikomu nič nepredajú.

Prepáčte, už vás tým otravujem, viem.

Ale pravda je v skutočnosti taká, že tí najlepší, najefektívnejší marketéri NIČ NEMENIA.

Majú svoju stratégiu, cestou ktorej dlhodobo idú, a ŽIADNE AI, chatbot, NFT, blockchain, bio-eko-raw trend ich nepoblázni.

Nepovedia si: „Preboha! Všetko musím vyhodiť, zmeniť a redizajnovať, inak v Metaverze neprežijeme.“

Veru, tie najdôležitejšie marketingové grafy tohto roka sú zároveň tie najnudnejšie.

Čiže, ak vám marketing funguje, alebo ak ste aj v súvislosti s externými faktormi vypadli o toľko, koľko aj všetci ostatní na trhu, potom sa ničoho nebojte. Zachovajte si chladnú hlavu, pretože určite prežijete aj ten ďalší rok.

Omnoho viac vám odporúčam pozrieť si aktuálne video o top marketingovom trende na rok 2023. Taký, ktorý ani o 10 rokov, vlastne nikdy, neoľutujete, že ste na ňom strávili čas.

Držím palce, nech vás nepobláznia všetky novoty, nech sa radšej sústredíte na tie overené princípy.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️