Tento e-mail dnes navždy zmažem

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Ani tento newsletter by ste si nemohli prečítať, by som nemohol napísať, keby neexistovalo Engerio a jeho skvelí klienti. Ďakujem! #reklama

Vy veľmi dobre viete, že názov tohto newslettra je úplné klamstvo.

Po prvé, je technicky nemožné, aby som vám ja alebo hocikto iný vstúpil do vašej schránky a tam Vám čokoľvek zmazal.

Po druhé, nedal som si tú námahu to všetko vyskúmať, napísať a pripraviť, len aby som to potom zmazal.

Ale napriek tomu ste si klikli, pre istotu, lebo veď čo ak to fakt spraví?

Potom by ste práve vy boli súčasťou úzkej skupinky tých, ktorí ho čítali. A tento fakt, táto túžba po exkluzivite, má veľký vplyv na rozhodovanie sa nielen vás, ale aj vašich zákazníkov. Využite to a predáte viac.

Na to, aby sme pochopili, čo sa tým nakupujúcim deje v hlave, sa vás musím spýtať – viete čo je skorbut?

Je to choroba spôsobená dlhodobým nedostatkom vitamínu C. Prejavuje sa krvácaním ďasien, vypadávaním zubov a mäknutím kostí.

Dobrá správa je, že dnes už skorbut prakticky vymizol. Céčka totiž máme toľko, že ani nevieme, čo s ním.

Tá zlá je, že kým sme toto zistili, vyžiadala si veľa, VEĽA obetí. Len medzi 15. – 18. storočím na skorbut zomrelo minimálne 2 milióny námorníkov, lebo tí boli dlhodobo na mori, a teda mimo zdrojov čerstvého ovocia a zeleniny. Skutočné číslo obetí skorbutu je však oveľa vyššie. Pri moreplavcoch bolo totiž ľahké spočítať, koľko ľudí bolo na palube, keď loď vyplávala a keď sa vrátila, pri „bežných“ ľuďoch takéto štatistiky neboli.

Slávny objaviteľ a kapitán James Cook chcel skorbut liečiť vtedy novou experimentálnou „liečbou“, podávaním kyslej kapusty, bohatej na céčko.

Práve preto jej mal na svojich námorných výpravách tak veľa, že na každého člena posádky vychádzalo takmer kilo kapusty na týždeň. Každý si mohol dať koľko len chcel.

Ale tí chlapi ju odmietali jesť. Nechutila im a oni predsa nie sú nejaké blbé ovce, ktoré na sebe nechajú testovať neoverené vakcíny!

Nuž viete, ako marketérsky tento zložitý problém kapitán Cook vyriešil?

Počas obedov nechal servírovať všetkým svojim dôstojníkom na palube toľko kapusty, koľko len chceli. Ale iba im, pre bežných námorníkov neostalo.

Hádajte, čo sa stalo. Keď to videla posádka, aké jedlo majú ich nadriadení, po týždni sa všetci dožadovali svojho prídelu! 🙂

Výsledkom bolo, že všetky tri Cookove expedície, ktoré trvali celé roky, boli bez obetí skorbutu. Vďaka takémuto marketérskemu triku zachránil aj veľa životov, aj boli jeho plavby okolo sveta úspešné.

A na tomto príklade vidíte, akým veľkým motivátorom je vzácnosť. Ňou dokážete priam za golier chytiť váhajúceho okoloidúceho a pritiahnuť ho k regálu, aby od vás nakúpil.

Vďaka vzácnosti dokážete zvyšovať cenu, lebo veď každý chápe, že vyšší dopyt dvíha cenu.

Vďaka vzácnosti je aj to Ferrari také dopytované, také drahé, na toľko rokov vypredané. Vedeli ste, že je to až taký nedostatkový tovar, že samotní zamestnanci Ferrari majú zakázané si ho kúpiť?

A nakoniec vďaka vzácnosti sa zákazník cíti spokojnejšie, lebo je súčasťou úzkej skupinky privilegovaných, všetkých vás, ktorí ste si prečítali tento newsletter.

No povedzte, necítite sa hneď aspoň o trošičku špeciálnejšie? 🙂

Hľadáte motiváciu a inšpiráciu, ako tvoriť obsah taký kvalitný, že z nuly sa dostanete na milióny videní mesačne? Potom príďte v utorok 15. 4. o 17.00 h do Space Up coworkingu na moju prednášku.

Lístky sú na webe, počet miest je obmedzený, tak šup šup, nech to stihnete (pamätajte pritom na ten skorbut. :))

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️