Tieto prvoaprílové žartíky ich vyšli draho

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Verili by ste reklame, v novinách, od cudzej firmy, ktorá by vám sľubovala auto zadarmo?

Nič nebolo treba spraviť, vyplniť, zaplatiť, zaregistrovať sa… Len ju ukázať v obchode predajcovi.

Skôr nie, všakže?

A keby som vám ešte povedal, že tú reklamu uverejnili 1. apríla?

Tak tomu by ste neuverili už vôbec!

A predsa sa to stalo, naozaj.

Na Deň bláznov v roku 2015 sa jeden z importérov BMW na Novom Zélande rozhodol vystreliť z ľudí fakt netradičným spôsobom.

V denníku New Zealand Harald, najväčších a najčítanejších novinách v krajine (145 000 výtlačkov), zverejnili priamo na titulke až neuveriteľný inzerát. 

V ňom informovali o svojej špeciálnej ponuke. Konkrétne, že keď tam prídete so svojím starým autom, s týmto kupónom a popýtate sa na Toma, tak vyhráte nové BMW!

Díler si pre istotu objednal aj SBS-ku, keby tam prišlo veľa ľudí a začali sa hádať.

Už o 5.30 h ráno tam potom prišla teta, ktorá to skúsila, aj keď váhala, či to fakt nie je vtip.

Nebol. Auto za cca 30 000 eur bolo jej, aj so špeciálnou značkou. 🙂

A vidíte, značka tým získala pokrytie v médiách po celej krajine, po celom svete… Ešte aj dnes, o 9 rokov neskôr.

No dobre, a teraz ešte jedna hádanka.

Verili by ste súťaži, ktorú vyhlási priamo váš šéf, firma pre ktorú pracujete, o Toyotu zadarmo?

No jasné, že áno! Veď tí by vám určite neklamali. Alebo áno?

Reštaurácie Hooters sú jednou z najslávnejších gastro sietí na svete, ale nie je to jedlo, čím by boli takí známi.

Preslávili sa predovšetkým tým, že tam obsluhujú sporo odeté, vyzývavé, pekné mladé čašníčky. Veľmi dobre to funguje na chlapov, ktorí si tam potom radšej zájdu, viac objednajú, vyššie sprepitné nechajú… Ak by ste ich chceli navštíviť, najbližšie sú v Budapešti alebo Prahe.

V roku 2001, možno aby zvýšili motiváciu svojich pracovníčok, sa jedna z pobočiek na Floride rozhodla zorganizovať unikátnu súťaž: tá čašníčka, ktorá za mesiac predá najviac piva, vyhrá novú Toyotu.

Víťazkou sa nakoniec stala 26-ročná Jodee Berry. Zaviazali jej teda oči, vyviedli ju na parkovisko a tam zistila, že si z nich len vystrelili, že to bol prvý apríl. Že nevyhrala auto Toyota, ale hračku Yodu (po anglicky Toy Yoda, vyslovuj ako Toyoda), fiktívneho zeleného mužíčka zo Star Wars.

Všetci sa na tom dobre bavili, okrem samotnej Berryovej.

Práve naopak, fakt sa naštvala. V práci dala výpoveď, firmu zažalovala. A tentokrát to bol prevádzkar Hooters, ktorý sa príliš nesmial.

V roku 2002 došlo medzi stranami k mimosúdnemu vyrovnaniu. Síce tú sumu, na ktorej sa dohodli, nezverejnili, ale právnik Jodee médiám povedal, že by si teraz mohla kúpiť hociktorú Toyotu by chcela.

Nuž, vidíte, kto sa smeje naposledy, ten sa smeje najlepšie.

Užite si dnešný deň, nech vás nikto nenachytá. 🙂

Engerio má tiež pre všetkých svojich klientov darček – vstup do Tvorcovskej komunity zadarmo. Vy vytvoríte skvelý obsah a cez Engerio ho rozšírite miliónom čitateľov na stránkach tých najznámejších slovenských médií. 

Ozvite sa, to nie je prvý apríl! 🙂 #reklama

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️