Silnú značku dokážete vybudovať hocijakému produktu. Pokojne aj fixke

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Na začiatok musím napísať, že Sharpie rozhodne nie je obyčajná permanentná fixka. Je prvá svojho druhu, ktorú vyrobili vo veľkosti pera.

Dokázala pekne písať na akýkoľvek povrch, plasty, drevo, kov, kamene či sklo, a pritom to nebola žiadna hrubá rúra, s ktorou by sa neobratne narábalo. Toto pošlite tým, ktorí tvrdia, že ich produkt sa nedá inovovať. Ešte aj tá fixka to dokázala!

Sharpie síce vymysleli v 60. rokoch, ale na svoju slávu si musela počkať až do rokov 90., kedy trh so spomienkovými predmetmi zažil doslova boom. Ľudia bažili po suveníroch podpísaných osobnosťami a celebritami.

Sharpie tak získal dostatočný rozpočet, aby sponzoroval známych amerických športovcov, golfistov, pretekárov, dokonca tímy a celé preteky NASCAR.

Len si to predstavte – fixka cez celú kapotu auta na pretekoch, ktoré sleduje priemerne 10 miliónov ľudí/1 preteky.

Sharpie používajú astronauti na medzinárodnej vesmírnej stanici ISS.

Ešte aj prezident Trump používal Sharpie na podpisovanie všetkých dôležitých vládnych dokumentov!

Náhoda či dohoda?

Najnatívnejšiu reklamu však mali v 2002 počas zápasu amerického futbalu. Vtedajší hráč San Francisca Terrel Owens chytil prihrávku a skóroval touchdown.

V rámci svojej oslavy sa zohol, z ponožky si vytiahol Sharpie, podpísal šišku a venoval ju fanúšikovi v hľadisku.

„Bolo to ako dar od Boha,“ povedal vtedajší brand manažér fixky po zápase a mediálne pokrytie tohto jediného momentu odhadol na 500 000 dolárov.

Vidíte, ešte aj tá fixka má vlastného brand manažéra. Vedia, že značka je to, čo premení tenisky vyrobené za pár dolárov v Číne na Nike, 15 centové hamburgery na McDonalds, kúsok plastu na Lego, sladenú vodu v plechovke na Red Bull, fixku na Sharpie.

To všetko pokojne aj s desiatkami násobkov vyššou cenou oproti nákladom. Ročne sa vraj predá viac ako 150 MILIÓNOV kusov a značka sa stala takou úspešnou, že bežní ľudia tak volajú všetky permanentné fixky, aj lacné kópie od konkurentov z Číny.

Je to podobné ako keď veci dnes xeroxujeme, jazdíme po eskalátoroch, na jedlo si kvapneme tabasco, pijeme kofolu, hráme pingpong, používame toi toi-ky… Ale to už je téma na úplne iný mail, o značkách takých silných, až to občas ľutujú. Dajte mi vedieť, ak vás to zaujíma, napíšem nabudúce.

Sharpie je dodnes silná značka.

Buďte ako Sharpie.

Budujte si silnú značku aj vy! 

Viac si vás budú vážiť zákazníci, kolegovia, šéf… A zarobíte viac peňazí. 

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️