Myslíte si, že pracujete efektívne? Otestujte sa

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Ak chcete aj Vy tvoriť takéto pútavé príspevky, mať veľa videní, kontaktov a dopytov, užívať si všetky tie sľubované benefity, tak sa prihláste do našej Tvorcovskej komunity. (Engerio klienti majú vstup zadarmo.)

Už zajtra (26. 3.) o 20.00 h tam organizujeme online stretnutie k analytikám ako ich čítať, ako sa vďaka nim zlepšovať, vyžmýkať z čísel čo najviac.

Teším sa na vás.

Mám pre vás hádanku, fakt jednoduchú, ale ťažkú zároveň, takže sústreďte sa.

Lego postavička stojí pod „strechou“, ktorá je pripevnená k domčeku jednou kockou v hornom rohu.

Vašou úlohou je upraviť túto stavbu tak, že keď na strechu položíte tehlu, nezrúti sa panáčikovi na hlavu.

Čo urobíte?

Ak by ste boli ako väčšina z 1153 účastníkov pokusu vedeckého časopisu Nature, neodoberiete tú kocku naviac z rohu. To urobilo iba 11 % opýtaných.

Vy radšej vložíte do zvyšných troch rohov kocky naviac. A to aj napriek tomu, že stoja ďalšie peniaze a zaberú vám viac času. 🙂

Čo tým chceli autori testu povedať?

Že ľudia majú v povahe neodoberať, ale radšej pridávať.

V práci, doma, v súkromí, vo vzťahoch máme tendenciu skôr si život komplikovať ako zjednodušovať. Nehovoríme „nie“ ľuďom, ktorí nás brzdia, málo sa zbavujeme vecí, na ktoré sa nám roky práši, vkuse rozmýšľame nad možnými plánmi a alternatívami, čo by bolo, keby bolo.

Dôvodov na takéto správanie je viac:

Tým prvým je, že je menej populárne rušiť produkty, oddelenia, procesy, lebo tým niekomu povieme, že jeho práca je nepotrebná. Sám s tým mám veľa skúseností a nepríjemných zážitkov. Že sme museli nejakú službu či produkt držať pri živote, lebo veď ako by sme vyzerali pred šéfom alebo kolegami, investormi, kamarátmi či verejnosťou?

Tým druhým je, že ľudia sú v práci viac ocenení, keď niečo nové vymyslia ako keď niečo iba odstránia. Často sa potom snažia optimalizovať a vylepšovať také veci, ktoré by v prvom rade ani nemali existovať.

No a nakoniec máme pocit, že keď sme už do niečoho investovali, tak by to boli peniaze vyhodené von oknom.

Ktovie, možno aj preto ľudia nemajú radi sťahovanie, lebo sa im nechce pretrieďovať tá kopa vecí. Nechcú si prechádzať tými mukami z rozhodovania, čo si zobrať a čo vyhodiť.

Moje odporúčanie je jednoduché (ale sám mám často problém sa ho držať, dokelu!):

Často aj keď „to niečo“ máte hotové a funguje to, ale žerie vašu pozornosť pri vývoji či údržbe a nenapĺňa to očakávania, je jednoduchšie sa toho zbaviť! Lebo veď ako povedal sám Exupéry, dokonalosť nie je dosiahnutá vtedy, keď už nie je čo pridať, ale keď už nie je čo odobrať.

Skúste sa teda pri najbližšom brainstormingu zamyslieť, či neexistuje jednoduchšie riešenie vašej dilemy? Teda, že radšej tú kocku odstránite ako pridáte tri ďalšie.

Ušetrite svoj čas, peniaze a pozornosť na dôležitejšie veci. Je toho tak veľa, do čoho sa dá lepšie investovať.

Držím palce.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️