Tento chlapec sa predal lepšie
ako väčšina dospelých
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Aj dnešný skutočný príbeh je dôkazom toho, že mať kvalitný produkt nestačí. MUSÍ sa o ňom dozvedieť celý svet.
Ak ho už máte, vďaka odporúčacím oknám Engerio ho rýchlo a efektívne, z jedného miesta rozšírite 75 % Slovákov na internete. #reklama
—
Keď istý Rasťo Danica, 13-ročný chlapec z Českej Skalice a milovník horskej cyklistiky, poprosil svoju mamu, nech mu nový kúpi bicykel za 50-tisíc českých (2000 Eur), tak sa len pousmiala.
„Veď keď chceš, tak si naňho zarob,“ povedala mu.
No a tak tú hodenú rukavicu zdvihol.
Napísal inzerát a rozvešal ho po svojom meste, v ktorom nežije ani 5.000 obyvateľov.
A hoci neverím, že z toho mesta je čo i len jediný čitateľ tohto môjho newslettra, aj tak je vysoká pravdepodobnosť, že ste Rasťov inzerát videli. Na sociálnych sieťach sa totiž stal virálnym, televízie o ňom natáčali reportáže do večerných správ, noviny písali články.
Vďaka tejto fotke inzerátu mal toľko záujemcov o služby, že si v priebehu štyroch mesiacov vlastnými silami na ten bicykel zarobil.
Ľudia mu volali, ponúkali peniaze aj zadarmo, že ho chcú podporiť v ceste za snom… ale on ich odmietol. Vraj by to bolo príliš ľahké.
Veru, takto dokáže uvažovať 13-ročný chalan, siedmak na základnej škole. Neuveriteľné!
Síce sa to nezdá, ale je to veľká inšpirácia pre všetkých, ktorí by chceli viac predávať alebo získať nových zákazníkov. Pre tých, ktorí chcú, aby im šéf zvýšil výplatu alebo si nájsť nové zamestnanie.
Je to totiž ukážka toho, ako veľmi dôležitá je na trhu schopnosť odlíšiť sa, zaujať. Vysvetlíme si to na príklade hľadania novej práce.
Je jasné, že ak sa hlásite na atraktívnu pozíciu do prestížnej firmy, tak bude s vami o tú rolu súperiť veľa iných kandidátov. Veľký záujem však istotne bude aj o flek, ktorý nevyžaduje veľa skúseností.
Čiže kľúčové je zamyslieť sa: „Ako vyniknem, odlíšim sa od všetkých ostatných?“
Nuž, napríklad si urobte životopis ako webovú stránku.
Alebo nahrajte video.
Alebo vyskúšajte z toho urobiť audio podcast, aby si to mohli vypočuť v aute.
Lucka spravila vtipnú Prezi prezentáciu o tom, aká by bola skvelá office manažérka.
Potetovaný marketér Kamil zase ponúkol polovicu svojej výplaty tomu, kto mu pomôže zamestnať sa (napísali o ňom ešte aj v Novom Čase).
Keď sa marketér Tomáš hlásil do Red Bullu, tak svoj životopis urobil vo forme plechovky. Keď sa zase hlásil do Livesports, aplikácie monitorujúcej aktuálne výsledky športových zápasov, tak ho urobil vo forme ich webovej stránky.
Iná dievčina, keď sa hlásila do NIKE, tak vytlačila svoj životopis na tortu a tú im tam priniesla osobne. Bol z toho LinkedInový supervirál.
Alebo viete čo?
Nečakajte na žiadnu pracovnú ponuku, až budú hľadať, buďte prví! Nechoďte cez personalistov, obíďte ich.
Sledujte vašich možných budúcich zadávateľov na sociálnych sieťach. Zistite, aké majú problémy, s čím by ste im dokázali pomôcť. A potom im napíšte, ako môžete byť užitoční. Pošlite im ponuku na mieru.
Presne takýmto štýlom sa mi pred 2,5 rokmi prihlásil kolega Dominik. Iba poukázal na problém, ktorý som ani netušil, že mám. Dnes máme spoločný biznis, vedie tvorcovskú komunitu UKUNU.
Tých možností, ako sa odlíšiť, vyniknúť, máte veľa. Dôležité je netlačiť sa v napchatom autobuse so 100 ďalšími ľuďmi.
Veľmi dobre by vám o tom vedeli rozprávať autori svetoznámeho hororu Blair Witch. Mali minimálny rozpočet, žiadne kontakty, žiadnych známych hercov. Ale boli kreatívni, odlíšili sa… a vytvorili jeden z najzárobkovejších filmov všetkých čias. Ste zvedaví, ako sa im to podarilo?
Teraz sa zamyslite: „A ako sa odlíšim ja?“
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️