Prestaňte sa naháňať za novými trendmi. Budete šťastnejší a úspešnejší ❤️

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Poviem vám tajomstvo.

Jedna z najúspešnejších, najsledovanejších, najžiadanejších prednášok, ktorú som kedy mal, bola tá o top trendoch v content marketingu. Ja vlastne už ani nič iné nerobím, len každý rok zmením rok (top trendy 2019, 2020, 2021…) a všetko ostatné nechávam rovnaké.

A napriek tomu  je to stále jeden z našich najlepších materiálov, vďaka ktorému ma ešte aj volajú prednášať či rovno moderovať akcie o top trendoch. Skrátka, evergreen obsah ako vyšitý. 😊

Všetci si radi kupujeme nové telefóny, autá, veci. Priateľov a rodiny sa pýtame, čo majú nové. Každý deň si čítame noviny. Ľudia milujú nové veci natoľko, že to má v behaviorálnej ekonómii dokonca vlastné pomenovanie – príťažlivosť nového, resp. „novelty bias“. 

Ale marketéri? Tí sú novotami priam POSADNUTÍ!

V práci zase sledujeme nové trendy, aplikujeme nové procesy, využívame nové reklamné platformy, spúšťame nové produkty. Oháňame sa marketingovými buzzwordami ako AI, VR, chatboty, voice, metaverse, ktorých reálne využitie je ale slabé.

To isté platí často aj pri marketingu našich produktov a služieb. Keď je po mesiacoch tvrdej práce najnovšia kampaň konečne hotová, hneď aj uvažujeme, do čoho nového by sme sa pustili. 😊

A takýto prístup nás môže spomaliť. Ako taká železná guľa pripútaná o nohu. Dám vám príklad.

Kantar, jedna z najväčších výskumných spoločností na svete skúmala 20 vybraných reklám, ktoré na Vianoce 2020 vypustili najväčší zadávatelia vo Veľkej Británii. Cieľom bolo určiť tie najefektívnejšie – aby predávali, ale aj posilňovali povedomie o značke.

Viete, kto vyhral? Slávny Coca-Cola nákladiak s pesničkou „Vianoce prichádzajú“.

Ten nákladiak, ktorý Coca-Cola prvýkrát vysielala ešte v roku 1995. Neuveriteľné.

Podobné prieskumy máme každý rok aj u nás. Kofola od roku 2003 pravidelne púšťa vianočné prasiatko.

A tento istý koncept plánujú využívať ďalšie dekády.

Čo z toho vyplýva pre vás a váš marketing?

Dajte si veľký pozor na klam príťažlivosti nového. Nejaká novinka automaticky nerobí tú starú vec horšou. Nie, žiadna nová platforma, formát, trend, nič nespôsobí takú revolúciu, že posun litosférických dosiek je oproti tomu šuvix. 😊

Moderná reklama nekončí pri Instagrame, Youtube a influenceroch. TV, rádio, tlač, ba ani billboardy nie sú mŕtve, práve naopak. O tom detailne píšeme v kurze najväčších tajomstiev marketingových profíkov.

Aj 10 rokov stará reklama môže byť pokojne tá najlepšia. Smelo ju opakujte, dokolečka, roky.

A čo váš biznis? Ktoré veci sa nezmenia ani o 10 rokov? Zodpovedzte si túto otázku a máte hotovú polovicu stratégie na roky rokúce. 

Želám vám krásny a úspešný rok 2022.

Už ste si v ňom stanovili aj predsavzatia? Aj o tom ako si ich reálne naplníte je naše najnovšie videjko.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️