Z 1 centu spravil miliónový biznis

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Nečítajte len o príbehoch druhých biznisov, rozbehnite si svoj vlastný!
 
Stačí správny nápad, všetko ostatné si vyklikáte cez e-shop systém Shoptet, vrátane platobnej brány. Používa ho už viac ako 39 000 e-shopárov, taká masa sa predsa nemôže mýliť. Presvedčte sa sami, na 30 dní si ho môžete vyskúšať zdarma. #reklama
 
 

Milí pravidelní čitatelia, vy veľmi dobre viete, že marketing má obrovskú silu, obrovskú.

Už toľkokrát sme si tu ukázali, že marketéri dokážu predať a zarobiť ťažké milióny na veciach, že sa z toho jednému až rozum zastavuje.

Avšak dnes mám pre vás pripravenú pikošku, ktorej keď nebudete chcieť veriť, tak si ju pokojne vygooglite, že si nevymýšľam. 🙂

Hrdinom dnešného príbehu je Gary Dahl, copywriter a editor z Kalifornie, USA, ktorý tam v 70. rokoch tvoril reklamy.

Raz večer, keď bol s kamarátmi na pive, si vypočul ich sťažnosti, ako veľmi ľúbia svojich psov a mačky, ale koľko je s nimi roboty. Pravidelne ich kŕmiť, niekoľkokrát denne vyvenčiť, poupratovať a podobne. Nemôžete ísť na dovolenku, kedy sa vám zachce, nemôžete ostať v práci, koľko potrebujete, ráno toľko nevyspávate… Vlastne aj na to pivo s kamošmi nemôžete ísť len tak, spontánne.

A presne tam, skôr ako vtip, sa im pochválil svojím zvieratkom. Mal vraj také, s ktorým sa môžete maznať, ale nevyžaduje absolútne žiadnu starostlivosť, kŕmenie či údržbu. Sedí presne, kde mu poviete a plne sa prispôsobí všetkým vašim potrebám. Kameň.

Áno, čítate dobre, to „zvieratko“ bol obyčajný kameň.

Tí kamoši ho vysmiali, znelo to totálne absurdne.

Ale Dahl veril tejto myšlienke, že mala hlavu aj pätu.

A tak v obchode nakúpil hŕbu pekných hladkých okrúhlych kameňov, 1 cent za kus.

Každému vytvoril krabicu, „klietku“, v ktorej ste ho mohli prenášať. Tá mala aj diery, aby sa vášmu „zvieraťu“ lepšie dýchalo.

Krabicu vystlal pilinami, aby sa mu v nej príjemnejšie ležalo.

A vytvoril k tomu aj 36 (!!!) stranový manuál na výchovu, tréning. Učil vás, ako ho máte hladkať, ako má reagovať na povely sadni alebo ľahli, ako má hrať „mŕtveho chrobáka“.

Naučili ste ho aj gúľať sa (ideálne, aby ste trénovali na kopci) a dokonca aj útočiť. Keby vás niekto obťažoval, stačilo zakričať „útok“ a hodiť.

No vravím, totálna absurdnosť.

Ale verte či nie, keď vydal tlačovú správu, keď začal tento „produkt“ predávať, médiá mu to zožrali aj s navijakom.

Napísali stovky článkov o „Pet rock“, televízie točili reportáže, dostal sa aj ako hosť do Tonight show.

Dahl začal tie svoje kamene predávať tesne pred vianočnou sezónou v roku 1975, kus za 3,95 USD. A ono to išlo na dračku, ako teplé rožky.

Do konca sezóny sa predalo 1,5 milióna kusov v hodnote približne 6 miliónov dolárov. Na dnešné, po zohľadnení inflácie, takmer 35 miliónov dolárov.

Síce hneď v januári hype opadol a po domácom miláčikovi ani ten pes neštekol, ale aj tak si ho stále môžete kúpiť na Amazone, za 30 dolárov. A ak by ste chceli vedieť, má to 588 recenzií a hodnotenie 4,4 hviezdičky.

Tento kameň, spolu s fidget spinnerom, Segwayom, hoverboardom, hrou Pokémon Go a náramkami, čo sa vám samé opášu keď si ich plesnete o ruku ostanú už na veky vekov tými najkrajšími a najlepšími ukážkami, ako dokáže skvelý marketing poblázniť milióny ľudí po celom svete. Síce na malú chvíľu, za ktorú však stihnú zarobiť poriadny balík peňazí.

V prípade šamlíka, ktorému som venoval celé YouTube video, marketing dokonca zmení spôsob, akým sedíte na záchode, to vám garantujem!

Marketing je skrátka skvelé odvetvie.

Ak v ňom pracujete, gratulujeme vám!

Dobre ste si vybrali 🙂

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️