Ako vzniká kniha neznámych príbehov úspešných značiek?
Toto je článok zo zákulisia tvorby knihy: Neznáme príbehy úspešných značiek
Prihláste sa a my vám dáme vedieť, keď bude kniha hotová:
Naša kniha neznámych príbehov úspešných značiek je ešte stále v procese výroby, ale radi by sme vám dali exkluzívnu možnosť nahliadnuť k nám do kuchynky, ako sa to celé pečie.
Kde celý ten nápad začal?
Celý nápad vznikol asi pred tromi rokmi. Ak máte tú smolu, že vás zaujíma marketing a obchod, tak dosť pravdepodobne vás (ja, Filip) zasahujem na sociálnych sieťach príspevkami, ako byť lepším a úspešnejším v tom, čo robíme.
No a mňa veľmi hnevali dve veci. Po prvé, že aj tie najkrajšie príspevky sú vždy po pár dňoch, maximálne týždni mŕtve, ani pes po nich neštekne. Po druhé, že priestor na všetkých tých Facebookoch a Instagramoch je obmedzený, vhodný na krátky obsah, nech ho človek čo najrýchlejšie skonzumuje čo najviac. Nie je tam vhodné sa príliš rozpisovať, ísť do hĺbky… Už tak sú to mega litánie, čo píšem.
Nuž, chcel som pozbierať tie najlepšie, najzaujímavejšie príbehy a ísť omnoho hlbšie – informačne, aj vizuálne.
To na tej knihe robíš tri roky?
Menej, asi „len“ polovicu tohto času sme strávili písaním. Druhú polovicu som presviedčal Lenku, nech do toho so mnou ide. Roky som jej ponúkal rozličné spolupráce, lebo ju dlho vnímam ako mimoriadne šikovné talentované dievča. A roky ma tá mrška jedna nedostupná odmietala, nech som akúkoľvek formu, aj málo časovo náročnú, navrhoval!
S každým odmietnutím som sa jej len vysmial, že ťažko porazí niekoho, kto sa nikdy nevzdáva a o pár týždňov to skúsil znova.
Až nakoniec, zo všetkých tých mini projektov, na ktoré nemala čas, lebo bola tak veľmi vyťažená, súhlasila, že napíšeme rovno celú niekoľkostostranovú knihu!!! 🙂
L: Stále bojujem s nedostatkom času (potrebujem aspoň 48-hodinový deň :)), a snažím sa učiť hovoriť nie. Očividne v tom však stále nie som taká dobrá. 🙂 Sama príbehy, ktoré Filip píše a šíri, roky čítam a často som pri nich mala v hlave ďalšie otázky. Zaujímali ma všetky detaily, ktoré na sociálnych sieťach či v jeho newslettroch chýbali.
F: No a ja si zase myslím, že toho času máme presne toľko, koľko mal Steve Jobs, Bill Gates a pápež. Takže kým tu sme, mali by sme stihnúť vytvoriť pekné veci, inšpirovať ľudí okolo seba, nech tu po nás niečo ostane.
L: Keď som konečne súhlasila s tým, že sa aspoň porozprávame o jeho návrhu, celý čas mi v hlave lietalo neskutočne veľa nápadov. Myslím, že Filip už vedel, čo mu odpoviem, aj keď som sa lúčila so slovami, že si to premyslím.
F: Hodinu a pol som sa s ňou niekedy vo februári prechádzal, len v kraťasoch a krátkom tričku, v najväčšej zime. Nekonečná prechádzka, som myslel, že zmrznem. Ale oplatilo sa!
L: Ja som ťa ešte v iných ako v krátkych nohaviciach asi ani nevidela. 🙂 Filip si k tomu hneď sadol a dal dokopy obrovské množstvo inšpiratívnych tipov, ktoré by stáli za spracovanie do plnohodnotných príbehov. Zo zoznamu sme pomaly vyberali a skladali mozaiku finálnych príbehov, ktoré si už onedlho budete môcť prečítať.
Chceli sme, aby v knihe boli zastúpené značky, ktoré sú známe, ale aj také, ktoré takmer nikto nepozná, avšak ich príbehy ponúkajú veľké množstvo inšpirácie, ktorú si môžeme vziať do biznisu či života.
F: No a vďaka tomu sa konečne dozviete, prečo denne máme prejsť 10 000 krokov, Santa je červený, zásnubné prstene diamantové, mrkva zlepšuje zrak, a prečo nám Red Bull dáva krííídla. Zistíte, aký mocný čarodej je reklama, že nás ešte aj splachovacie záchody donútila používať, lebo my sme ich odmietali, nehygienické vraj boli!
L: Radi by sme vám z celej tejto cesty zdieľali čo najviac informácií. Ako sme tvorili, ako to celé propagovali, koľko predali.
Napíšte nám, čo by vás najviac zaujímalo a my sľubujeme, že zodpovieme všetky súvisiace otázky.
Pokračovanie nabudúce. 🙂
Lenka a Filip
Neznáme príbehy úspešných značiek
Už ste sa niekedy zamýšľali, prečo máme denne chodiť 10 000 krokov, zásnubný prsteň býva diamantový (a nie smaragdový alebo rubínový) a Santa Claus je červený?
Prečo IKEA nemá žiadne okná, ale ponúka superlacné jedlá a detský kútik zadarmo?
Objavte neznáme príbehy 52 úspešných značiek!
Dajte mi, prosím, vedieť, keď bude kniha hotová (a pošlite mi k tomu aj bonusy):