Ako premeníte lacný chľast na chutný drink?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Silné značky majú veľkú moc. Dokážu ovplyvniť ešte aj to, ako vášmu mozgu chutí.  

Že neveríte?

Už je to veľmi, VEĽMI dlho, čo Fernet Stock začal v televízii vysielať reklamnú kampaň so sloganom, ktorý priam zľudovel.

V 90. rokoch minulého storočia mal totiž tento alkohol povesť lacného chľastu aj v tých najlacnejších dedinských krčmách. Vtedy sa im imidž výnimočnosti podarilo vytvoriť sériou vtipných reklám, hlavne tou ako chlap „vypustil“ svoju večne sa sťažujúcu manželku.

S myšlienkou aj výsledkami musel byť klient mimoriadne spokojný, pretože to posolstvo používal aj naďalej. Napríklad v roku 2007, keď sa v inom videoklipe žena prebudí v posteli, v ktorej chýba jej partner. Kamera rýchlo prelieta bytom, aby ho našla, ale on nikde. Až skončí na balkóne, kde si spolu so svojím kamarátom dávajú jeden pohárik. Príjemnú hudbu preruší hlas, ktorý divákom oznámi, že i muži mají své dny“.

Pamätáte si ešte na ňu?

No a práve počas tejto kampane sa udial experiment, na ktorom vám, vážená porota, chcem dokázať, že to, čo tvrdím v prvých dvoch vetách tohto newslettra je naozaj pravda.

Stock si totiž práve vtedy najal výskumnú agentúru a zisťoval, či takýto silný imidž dokáže nejako ovplyvňovať chute zákazníkov. Veď to poznáte, v Rakúsku ešte aj tá soľ viac solí!

Experiment bol jednoduchý:

Najprv nakúpili veľa litrov fernetu od dvoch odlišných značiek – Stock a St. Nicolaus.

Potom fernet z tých St. Nicolaus fliaš vyliali a namiesto neho dovnútra naliali Stock (a nikomu to nepovedali, líštičky jedny prefíkané marketérske!).

Potom z oboch fľaší nalievali 150 zákazníkom v 3 slovenských mestách tak, aby bolo jasne vidieť fľašu, z ktorej to lejú (dali si záležať).

No a nakoniec sa ich spýtali tú záludnú otázku: Ktorý fernet vám viac chutil?

Bol to ten istý produkt, ten istý alkohol, čiže logika hovorí, že im musel chutiť rovnako, že?

No nechutil! 🙂 

Presnejšie povedané len 26 % chutil rovnako. Ďalších 60 % ľudí uviedlo, že im Stock chutil viac, 12 % ľudí, že im St. Nicolaus chutil viac a zvyšné 2 % neuviedli nič, nevedeli sa rozhodnúť.

60 % vs. 12 %, teda 5-násobný rozdiel v  porovnaní TEJ ISTEJ chute.

Jediné, čo sa menilo, bola tá fľaša, tá značka na nej nalepená.

Takže áno, značky, výborná kreatívna reklama a jej umiestnenie v prestížnych prémiových médiách sú fakt extrémne dôležité. 

Dokážu povýšiť imidž lacného krčmového chľastu z tých najnesympatickejších pajzlov na hotový zážitok.

Budete ochotnejší za to isté zaplatiť viac peňazí.

A nakoniec váš mozog presvedčia, že im viac chutí. 

Budujte silné značky a imidž svojim firmám, produktom, ale aj sebe samým. Vaši zákazníci nakúpia častejšie, za viac peňazí, a ešte aj tá vaša soľ bude viac soliť! 🙂 

Aj na tomto Fernet príklade vidíte, aké dôležité je pre úspech Vašich kampaní miesto, kde komunikujete.

Vďaka Engeriu rozšírite svoje posolstvá, jednoducho a efektívne, miliónom čitateľov tých najznámejších slovenských médií. Budú vás odporúčať hneď vedľa svojho redakčného obsahu, privedú vám VEĽA kvalitných návštevníkov.

Máte záujem?

Ozvite sa.

#reklama

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️