Táto detská hra okamžite zlepší vašu komunikáciu
Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️
Dnes mám pre vás tip na skvelú hru, poďte sa ju zahrať.
Najprv sa zamyslite nad tou najznámejšou pesničkou, akú poznáte. Takú, o ktorej ste si istí, že ju pozná každý človek vo vašom okolí, dokonca aj malé deti. Pokojne to môže byť aj „Keď si šťastný, tlieskaj rukami“.
Potom odhadnite a napíšte na papier, koľko ľudí, ktorým by ste túto pieseň vytľapkali (rukami, perom, klopaním…), uhádnu jej názov.
No a potom už len nájdite vo svojom okolí pokusných králikov – kolegov, kamarátov či rodinných príslušníkov a tú pieseň im vytľapkajte.
Nevydávajte pri tom žiadnu melódiu, nehmkajte, žiadne la-la-la. Len tľapkajte a píšte si, koľkí z nich uhádli správnu odpoveď (názov pesničky).
No čo, ako ste dopadli? A ako ste sa trafili do svojich odhadov?
Presne takúto úlohu totiž dali aj vysokoškolským študentom v pokuse na Stanfordovej univerzite. 40 ťapkajúcich, náhodne pomiešaní so 40 poslucháčmi, vytľapkali 120 melódií.
Tí tľapkajúci v priemere odhadli, že v 50 % prípadov poslucháči spoznajú melódiu. Realita však bola krutá – len 3 zo 120 pokusov skončili správnou odpoveďou, úspešnosť 2,5 %.
Tomu sa povie riadna odchýlka. 😊
A presne kvôli tomu to sem píšem. Lebo toto nepochopenie, neuhádnutie vytľapkávanej pesničky, sa nám všetkým deje úplne bežne, každý jeden deň. Používame anglické slovíčka, odborné výrazy, skratky, rozprávame tou svojou „hantýrkou“ a rátame, že to vždy všetci pochopia.
Preto mi často príde úsmevné, keď v odborných médiách čítam články alebo počúvam rozhovory s odborníkmi na komunikáciu a hmýri sa to tam samými skratkami – PPC, CPM, CTR, B2B, KPI, SEO…
V tomto odvetví sa pohybujem už roky, považujem sa za odborníka, ale sám tým rozhovorom často nerozumiem, toľko neznámych slov tam majú. Taká škoda, keď čitateľ (zákazník) nepochopí to, čo mu chcete povedať (predať). 💔
Práve preto v kurze najväčších tajomstiev marketingových profesionálov hneď v úvode spomínam úplne prvé pravidlo marketingu – „Ty nie si tvoj zákazník“.
V momente, kedy začneme robiť pre naše značky, strácame objektivitu a prehľad o realite. Výrazne preceňujeme, koľko času zákazníci venujú nám a našim produktom. Myslíme si, že nás poznajú, že vedia.
Ale oni nepoznajú a nevedia!
John Caples, člen reklamnej siene slávy a jeden z najznámejších copywriterov všetkých čias, sústavne svojim kolegom opakoval potrebu písať jednoducho. Vyzýval ich, aby používali slovník, ktorému porozumejú aj 10 ročné deti, pretože citujem: „priemerný Američan má mentálne 13 rokov.“ 😊
A toto celé je aj dôvod, prečo máme v novinách také senzačné titulky a prečo ich kedysi predávali malí, 10 – 12 roční chlapci.
Tak a teraz choďte a urobte si previerku svojej komunikácie. Vyhýbate sa skratkám, odborným či anglickým slovíčkam? Pochopí vaše posolstvá aj 13 ročné dieťa?
Ak nie, treba prerobiť.
Poďakujete mi neskôr. 😊
Filip
ODPORÚČAME VÁM:
Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.
Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️