Toto bola tá najdrahšia reklamná kampaň v histórii ľudstva

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

na prelome 60. rokov prišla čínska komunistická strana s plánom „Veľký skok vpred“. chceli ním prekopať ekonomiku krajiny, dosiahnuť hospodársky a ekonomický rozmach.
 
jedným z prvých krokov tejto ambície bola kampaň s názvom „Štyria škodcovia“, spustená v 1958.
 
ňou chceli úplne vyhubiť všetky komáre, muchy, potkany a vrabce.
 
bez tých prvých troch si určite vedia predstavia život hocikde na planéte.. ale prečo vrabce?
 
no lebo komunisti povedali, že zjedia príliš veľa ovocia a obilia. vraj až 2 kilá ročne. + ničia hniezda a ďobú do vajíčok sliepok.
 
a tak motivovali úplne všetkých obyvateľov, nech zabíjajú vrabce. milióny ľudí bubnovalo na bubny, hrnce a panvice, len aby urobili veľa hluku, aby tie vystrašené vrabce lietali a nechceli si sadnúť. a bubnovali dovtedy, až kým neodpadli od vyčerpania.
 
ničili im hniezda, rozbíjali vajíčka, strieľali na ne z pušiek i prakov.
 
kampaň bola mimoriadne úspešná, ľuďom sa podarilo vyhubiť takmer celú populáciu vrabcov.
až na to, že Číňania veľmi skoro zistili, že vrabce jedia kobylky, že sú prakticky ich jediným prirodzeným nepriateľom v prírode.
 
keďže vrabce zrazu zmizli, kobylky sa premnožili, lepšie povedané priam explodoval ich počet.
 
bolo ich vraj toľko, že vôbec
bránili slnku aby svietilo na tie rastliny.
 
no a viete čo jedia také kobylky?
 
obilie, ovocie, zeleninu, rastliny. 😊
 
malé zlaté skákajúce chrobáky zrazu ničili úplne všetku úrodu, obrovské hromady jedla.
 
no a práve to spôsobilo jednu z najväčším humanitárnych kríz v dejinách ľudstva. počas Veľkého čínskeho hladomoru, medzi rokmi 1959-1961 zomreli desiatky miliónov ľudí, medzi 15-55.
 
Čínska komunistická strana v 1960 kampaň proti vrabcom ukončila, nahradila ich za ploštice.
 
a zo Sovietskeho zväzu naimportovali štvrť miliónova vrabcov, nech sa čo najskôr znova rozmnožia.
 
tomu sa povie najdrahšia kampaň v dejinách ľudstva.
 
a to len preto, lebo si človek často myslí, že prírodu dokáže vybalansovať lepšie ako to urobí ona sama.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️