Trik, ako premeníte malé číslo sledujúcich na obrovské

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Chceli by ste mať aj lepší prehľad v marketingu, aj sa pri tom skvele zabaviť? Potom vám odporúčam naladiť si najpočúvanejší slovenský marketingový podcast Buzzworld. Peter Šebo a Gabo Tóth sa delia o svoje bohaté skúsenosti, a čo nevedia, na to si zavolajú expertných hostí. Sú mojimi vernými parťákmi pri dlhých behoch, a chcú byť aj Vašimi. #reklama

Aj vás štve, keď sa tak veľmi snažíte, tak kvalitne tvoríte… A máte malinké čísla?

Že vaše príspevky ľudia neoceňujú, nelikujú, nekomentujú, algoritmy si ich nevšímajú? 

Tak potom mám pre vás hneď dve odporúčania, ktoré vám zaručene zvýšia motiváciu.

Tým prvým, jednoduchým tipom je, že si predstavte to nízke číslo (50 alebo 100 videní alebo koľko máte), ako sedí v nejakej miestnosti na Vašej prednáške.

Zrazu je z toho malého počtu miestnosť plná ľudí, ktorá sedí a počúva, čo hovoríte.

95 % všetkých prednášok a konferencií, na ktorých som kedy vystupoval, nemalo taký vysoký počet účastníkov. Stavím sa, že to máte podobne. 

Vidíte, hneď to nízke číslo bolí výrazne menej. 😊

Mojim druhým tipom je ísť na YouTube kanál Jimmyho „MrBeast“ Donaldsona. Pokiaľ vám toto meno nič nehovorí, je to ten najslávnejší a najznámejší YouTuber súčasnosti. Už len pár mesiacov chýba a stane sa tým najsledovanejším kanálom na celom YouTube vôbec.

No a tam si nájdite video, ako za 3 milióny dolárov nakúpil 1000 najmodernejších slúchadiel do uší, vďaka ktorým 1000 pacientov môže znova dobre počuť. So svojím veľkým štábom potom cestuje po celom svete a rozdáva ich. Jedna teta tam počuje po dlhých 67 rokoch, silné momenty.

Dôvod, prečo vám práve o ňom píšem, je ale iný.

Jimmy k nemu totiž na Twitteri napísal, že toto jedno video dlhé 6 minút a 14 sekúnd trvalo jeho tímu 4000 HODÍN zeditovať a zostrihať.

Matematicky prepočítané, každú jednu sekundu, ktorú v ňom vidíte, oni spracovávali 10,69 hodiny!!! A to nerátame prípravu a samotné natáčanie.

Veru, len máloktorý konzument si uvedomuje, aké veľké, často až šialené množstvo času trvá vytvoriť „obyčajné“ video alebo napísať príspevok.

Koľko času, energie, peňazí, potenciálu do toho ide, koľko vecí vo vesmíre sa musí spojiť, aby to celé vzniklo.

Ten konzument si len nakoniec povie že „Wow, ten má 200 miliónov odberateľov, ten sa má! Aj ja chcem také!“

A z toho je len maličký krok k tomu, aby tým druhým závidel. Videnia, uznanie, slávu, peniaze, všetko.

A z toho je zase len mini krok k tomu, aby bol smutný a demotivovaný, keď to nedosiahne, lebo tomu nedal tie roky a desať tisíce hodín úsilia.

Celý môj videokurz v Tvorcovská komunita uKunu začínam „Desatorom tvorcovských prikázaní“. A jedným z nich je aj odporúčanie: neporovnávajte sa s ostatnými.

Je úplne jedno, kto má akú kvalitu, kto má koľko sledovateľov, videní, komentárov, srdiečok, tržieb, predajov, hocičoho.

Vy netušíte, ani len náznakom, akú vysokú daň museli tí druhí zaplatiť, aby sa dostali tam, kde sú.

Často to totiž nie sú len peniaze, to by bolo príliš ľahké.

Často sú to iné veci, ktoré si len tak nekúpite – vzťahy, zdravie, mentálna pohoda, súkromie, mám k tomu samostatné video

Jediný, s kým sa porovnávajte, je vaše včerajšie ja. 

„Som o to pomyselné 1 % lepší/lepšia ako včera?“

Ak budete tvoriť s touto mentalitou, tak to úplne stačí.

No a nakoniec vám MrBeast prináša ešte jedno posolstvo, aj keď nechcené, isto sa veľmi zaň musí hanbiť. Rozhodol sa totiž zažalovať svoj vlastný projekt, svojho miláčika.

Šialené problémy prináša tá obrovská popularita.

Fakt ju nepotrebujete.

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️