Ako marketéri zmenili posúvanie času?

Toto je jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páči, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️

Aj dnešný príbeh je ukážkou toho, akí šikovní a vplyvní dokážu byť marketéri. Ak chcete stretnúť stovky takýchto ľudí na jednom mieste, potom príďte na Marketing Rulezz. A po výdatných prednáškach a chutnom obede vás pozývam k nám do stánku na zmrzlinu. Príďte, teším sa na vás. #reklama

Reklama a marketing ovplyvňujú náš život každý jeden deň.

To, že máme za cieľ prejsť 10 tisíc krokov denne, že zásnubné prstene bývajú diamantové, že pre zdravšie oči jeme mrkvu, že na raňajky pijeme pomarančový džús a poobede citronádu, dokonca aj to, že používame splachovacie záchody a toaletný papier, v tom všetkom majú prsty šikovní marketéri, celú knihu sme o tom napísali!

Možno vás dnešný newsletter pobúri a šokuje, alebo naopak pobaví a rozosmeje. Ale tie mršky jedny marketérske ovplyvnili ešte aj to, kedy si posúvame čas na hodinkách! 😊

Posun času, po anglicky tiež Daylight saving time (šetrenie denného svetla), zaviedli v USA počas 1. svetovej vojny. Dôvod na to bol jednoduchý – aby sa šetrilo palivom a energiou.

Ak ste na jar alebo v lete o hodinu neskôr vstávali, potom ste mali o hodinu dlhšie prirodzené svetlo, tým pádom ste menej potrebovali svietiť a kúriť. Skrátka, šetrili ste energiu.

V zimnom období potom šlo o to všetko vrátiť naspäť do normálu, aj preto tomu po anglicky hovoria „štandardný čas“.

Dlhé desiatky rokov, odkedy sa posuny času zaviedli, sa zimný čas menil v USA poslednú októbrovú nedeľu.

A potom sa stalo niečo naozaj zaujímavé.

V 2005 prijal vtedajší prezident George Bush zákon, tzv. „Energy policy act“, ktorý zmenil dátum posunu zimného času na prvú novembrovú nedeľu.

Malá zmena pre mňa, alebo vás, alebo stovky miliónov Američanov.

Ale obrovská zmena pokiaľ ste veľký výrobca a predajca cukroviniek.

Tí sa totiž dlhé desaťročia (od roku 1985) snažili presunúť posun času na november. Ako tvrdí autor Michael Downing vo svojej knihe o zmene času „Spring forward“ (áno, niekto fakt dokáže napísať 192-stranovú (!!!) knihu o obyčajnej zmene času), ich dôvod je jasný – Halloween.

V tento sviatok milióny detí po celej krajine chodia a v maskách strašia svoju rodinu, susedov, kamarátov a ako „výslužku“ dostanú od nich sladkosti.

No a práve tí výrobcovia vedeli, že keď budú mať deti dlhší deň (dlhšie svetlo), budú môcť byť dlhšie vonku, viac sladkostí vyzbierať od svojich „obetí“, a tým pádom oni viac predajú a zarobia.

Tá jedna hodina pre výrobcov sladkostí skrátka znamená veľa miliónov dolárov.

Aj preto už v roku 1985 dali pri pojednávaní o zmene času všetkým americkým senátorom na stoličky sladkosti v tvare tekvíc, aby ich „ukecali“. A trvalo im nakoniec 20 rokov, kým si tú zmenu vydupali, ale podarilo sa.

My marketéri fakt dokážeme ovplyvniť ešte aj to, kedy sa mení čas!

Obrovskú silu máme vo svojich rukách. Dúfam, že s ňou narábate zodpovedne. 

Filip

ODPORÚČAME VÁM: 

Toto bol jeden z marketingových newsletterov, aké pravidelne 2x týždenne zasielam.

Ak sa vám páčil, prihláste sa na odber a budem ich posielať aj vám. ❤️